دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

گزارش مراسم رونمایی از مستند «تالان»

مستند «تالان» رونمایی شد

سینماپرس: مستند «تالان» ساخته محمدصادق دهقانی ۲ دی‌ماه در جمع مستندسازان و اهالی سینما و رسانه رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، محمد فاضلی مشاور وزیر نیرو و محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت منابع آب ایران نیز در این مراسم حضور داشتند تا در کنار علاقه‌مندان سینما به تماشای مستندی درباره بحران آب در کشور بنشینند.

محمدصادق دهقانی ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از حضورشان در مراسم رونمایی «تالان» درباره این مستند عنوان کرد: در این روزها که همه به دنبال سینمای سرگرم کننده هستند، خوشحالم که شما به تماشای مستندی که شاید نگران کننده و ناراحت کننده است، آمدید. فیلم ما آگاهی‌بخش است و توجه به آن با حضور شما مخاطبان ادامه پیدا می‌کند. او سپس از عوامل فیلم دعوت کرد تا روی صحنه بیایند.

محدثه گلچین‌عارفی تدوین‌گر فیلم درباره این مستند اشاره داشت: امیدوارم فیلم را ببینید و خوشتان بیاید. تمام تلاش ما در این فیلم آن بود که تمام مدت از آب و خطر کمبود آب در ایران بگویم تا مردم از آن باخبر شوند.

در این مراسم رضا کیانیان، میترا حجار، مجید رجبی معمار، حمید جعفری، اصغر عبدالهی، محسن خان‌جهانی، جعفرصانعی‌مقدم، سیدوحید حسینی، دکتر رحمت امینی، دکتر احمد کامیابی مسک و…حضور داشتند.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: «وقتی همه خوابیم و زمین زیر پایمان خالی می‌شود؛ فاجعه یا بحران آب؟ مقصران چه کسانی هستند؟»

«تالان» جایزه بهترین مستند نیمه بلند دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران را کسب کرده و نامزد پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما شامل بهترین تدوین، بهترین صدا، بهترین پژوهش، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد جایزه بهترین کارگردانی مستند در جشن بزرگ سینمای ایران و برنده جایزه بهترین پژوهش از جشنواره ملی فیلم رضوی بوده است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: پژوهشگر، تهیه کننده و کارگردان: محمد صادق دهقانی، مشاور کارگردان: محسن استادعلی، تدوینگر: محدثه گلچین عارفی، گوینده: مسعود رایگان، تصویربردار: مهدی کریمی، صداگذاری و میکس: زهره علی اکبری، اصلاح رنگ و نور: ناصر فکور، صدابردار: جلیل محمودی،نویسنده گفتار متن: محمد صادق دهقانی، گویندگان مطبوعات: محمد براتی، مریم زربان، مدیر برنامه ریزی و هماهنگی: فرشته تقی زاده، مدیرتولید: جلیل محمودی، موشن: امیرمهران (استودیو آدورن)، گرافیست: مینا غفاری، تیزرهای تبلیغاتی: سروش امیرآبادی زاده، مشاور رسانه‎ای: رضامیرمحرابی، تهیه شده در سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.