یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

رونمایی از مستندی در باب موسیقی دهه ۶۰

 آیین دیدار و رونمایی مستند «قطار مسیر ۶۰»

سینماپرس: آیین رونمایی از مستند «قطار مسیر ۶۰» ساخته کتایون جهانگیری با حضور چهره های سیاسی و هنری در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین دیدار و رونمایی مستند «قطار مسیر ۶۰» به کارگردانی کتایون جهانگیری عصر دیروز شنبه ۸ دی در موزه سینما برگزار شد که پری ملکی، میترا حجار، شبنم فرشادجو، صادق آهنگران، محمدعلی ابطحی، محمود گبرلو، فرشاد اکتسابی، رامین بهنا، پوران وفادار، فروغ بهمن­‌پور، مینو خالقی، محمدرضا جلایی‌­پور، سید مهدی طباطبایی نژاد، همایون امیریگانه، محمد درویش و... از جمله مهمانان این مراسم بودند.

در ابتدا پوستر این مستند از سوی مهمانان امضا شد و سپس حاضران برای تماشای فیلم به سالن فردوس موزه سینما رفتند.

کتایون جهانگیری کارگردان «قطار مسیر ۶۰» پیش از نمایش فیلم روی صحنه رفت و گفت: این اثر با وجود آنکه در سال ۹۲ ساخته شده اما تا به حال تنها چند اکران خصوصی محدود داشت و در نهایت امسال در گروه «هنر و تجربه» اکران شد.

او در مورد انگیزه ساخت چنین مستندی عنوان کرد: زمانی در دهه ۸۰ وقتی ایده فیلم به ذهنم رسید بسیار کنجکاو بودم که بدانم سرودها و موسیقی بعد از انقلاب در مقایسه با موسیقی پیش از انقلاب چه تغییراتی داشته است. تحقیقات بسیار زیادی انجام دادم که منتج به این فیلم شد.

این مستندساز اعلام کرد سعی کرده در این فیلم قضاوتی انجام ندهد و قضاوت را به مخاطب سپرده است.

جهانگیری سپس به افرادی که برای گفتگوها انتخاب شده‌اند، اشاره کرد: یکی از سوالاتی که درباره فیلم از من می‌شود این است که افراد مصاحبه شونده چگونه انتخاب شده‌اند. فیلم گفتگومحور است اما آقای اکتسابی در تدوین کمک بسیار زیادی به فیلم کرد و فضایی را که باید در فیلم ایجاد می‌شد، به‌­وجود آورد. انتخاب‌های من براساس افراد آن زمان بوده است و پای انتخابم ایستاده‌ام.

وی در ادامه عنوان کرد: این فیلم ایستگاه به ایستگاه است و به همین دلیل نام «قطار مسیر ۶۰» برای آن انتخاب شده است.

«قطار مسیر ۶۰» مستندی درباره موسیقی ایران در دهه اول انقلاب است و به بیان کارگردان اثر دریچه‌ای باز و بی‌طرفانه است به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از دو ‌زاویه: دولت و مردم. تقابل‌ها، تضادها و همراهی‌ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‌پاپ. ‌

عوامل مستند «قطار مسیر ۶۰» عبارتند از نویسنده و کارگردان: کتایون جهانگیری، تدوینگر و صداگذار: فرشاد اکتسابی، مدیرتولید: اکبر آقامحمدی، تصویربرداران: محمد رضایی، رسول رفیع زاده، صدابردار: هومن جهانشاهی، آهنگساز: امید فتح الهی، طراح پوستر: بهزاد خورشیدی، عکاس : اکبر آقامحمدی، مشاور رسانه­ای: سعیده الله دادی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.