یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

خبر جدید داروغه زاده از کاهش دوباره فیلم های جشنواره فیلم فجر/ گام بعدی؛ تعطیلی کامل رویدادی که نماد انقلاب اسلامی را همراه دارد؟!

ابراهیم داروغه زاده

سینماپرس: جشنواره فیلم فجر که زمانه ای بسیار پررونق و با اهمیت بود طی سال های اخیر به واسطه سیاست های غلط مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری آن، رو به افول و نزول رفته است.

به گزارش سینماپرس موضوعاتی از قبیل جداسازی و تفکیک بخش های ملی و جهانی جشنواره از یکدیگر، کاهش بخش های جشنواره از جمله بخش «چشم انداز سینمای ایران» و یا «فیلم های خارج از مسابقه» گرفته تا حذف فیلم اولی در یک دوره از جشنواره و جداسازی سینماگران از اهالی رسانه ها از جمله مسائل مهمی است که جشنواره فیلم فجر را طی سال های اخیر بسیار کمرنگ، خنثی و یخ زده کرده است!

حال با تمامی این مسائل و این اتفاقات و علیرغم آنکه اهالی رسانه، منتقدان و کارشناسان سینما نسبت به این اتفاقات مرتباً ابراز نگرانی کرده اند ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده «تا آخر هفته اسامی ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد. شاید تعداد فیلم ها کمتر از ۲۲ باشد اما قطعاً بیشتر نخواهد شد!»

معلوم نیست این همه خرج و هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر که سالها بهار سینمای ایران بوده با ارایه کمتر از ۲۲ فیلم چه معنایی خواهد داشت؟ واقعا نمی شود مدیران فعلی سازمان سینمایی دست از مدیریت بردارند و مناسبات سینما را به حال خود رها کنند!

سالها اهالی سینما در جشنواره فیلم فجر حداقل چهل فیلم می دیدند ولی اکنون سینمای ایران به چه وضعی گرفتار شده که در بین تولیدات سال ۹۷ سینمای ایران که تحت مدیریت همین آقایان صورت پذیرفته، حتی نمی توانند ۲۲ فیلم برای بخش سودای سیمرغ آن انتخاب کنند! به نظر می رسد آقای داروغه زاده به عنوان دبیر جشنواره در گام بعدی آن را تعطیل خواهد کرد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.