سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ماهیت دولت دیکتاتور می‌گوید!

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در مراسم بزرگداشت نادر طالب زاده

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز در فضای دیکتاتوری که دولت خالق آن است چه برای رسانه ها، کارشناسان و صاحب نظران منتقد و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی فضایی برای بیان اندیشه و آزادی بیان باقی نمانده است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم سعه صدر رئیس جمهور و دولت وی گفت: عملکرد دولت آقای روحانی و شخص ایشان در دولتهای یازدهم و دوازدهم نشان دهنده عدم سعه صدر و تحمل شنیدن صدای مخالف است.

وی افزود: متاسفانه دولت تلاش کرده تا فضای تک صدایی را در جامعه حاکم کند و به شدت از پخش صداهای منتقد و شفاف سازی اطلاعاتی آنها جلوگیری کرده است. این موضوع نه تنها در خصوص کارشناسان منتقد و استراتژیست ها به وقوع پیوسته بلکه دولت برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم که براساس  قانون اساسی باید نسبت به کاستی ها واکنش نشان دهند و درایراد نطق هایشان براساس قانون اساسی آزاد هستند، واکنش های شدیدی نشان می دهد.

پژمانفر با بیان اینکه دولت از قدرت خود برای تخریب چهره ها سوء استفاده می کند، افزود: بهتر است عنوان شود دولت در برابر انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نه تنها به واکنش های مستقیم اکتفا نمی کند بلکه در حوزه انتخابیه نماینده با استفاده از ابزارهای قدرتی خود یا به تعبیری با سوء استفاده از قدرت خود به دنبال تخریب چهره نماینده منتقد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مانورهای تخریبی اصلاح طلبان در هنگامه بودن در قدرت و غیر از آن اظهار داشت : متاسفانه انجام چنین فعالیتها و تکرار چنین رفتارهایی برای دولت و طرفداران   کاملا جا افتاده و پذیرفته شده است.

پژمانفر با بیان اینکه برخوردهای دولت یازدهم و دوازدهم را در هیچ دولتی به این شکل با منتقدین ندیده ایم، گفت: اصلاح طلبان هنگامی نیز که در قدرت نبودند با استفاده از رسانه ها چنان دست به تخریب دولت نهم و دهم می زدند که حق و ناحق را در روز روشن نادیده گرفته و دولت وقت را هر روز در معرض شدیدترین تهاجمات قرار می دادند. اساسا یکی از فعالیت های اصلاح طلبان در آن دوران برگزاری میتینگ و نشست های سیاسی با استفاده از امکانات مختلف در جهت تضییع جناح مقابل بود.

این کارشناس اظهار کرد: متاسفانه شایعه پراکنی، برخورد شدید با منتقدان و سوء استفاده از قدرت فعالیت مستمر اصلاح طلبان چه در زمان قدرت و غیر از آن بوده است. شاید بهتر است عنوان شود روی کار آمدن و به قدرت رسیدن دوباره اصلاح طلبان ناشی از شایعه پراکنی و زیر سوال بردن نظام در نزد افکارعمومی و برحق دانستن و با مردم خواندن خود بود.

 وی فضای حاکم بر دولت را دیکتاتوری خوانده، خاطر نشان کرد: امروز در فضای دیکتاتوری که دولت خالق آن است چه برای رسانه ها، کارشناسان و صاحب نظران منتقد و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی فضایی برای بیان اندیشه و آزادی بیان باقی نمانده است.

پژمانفر گفت: در موضوعات مختلفی همانند اف ای تی اف که نمایندگان منتقد پذیرش و تصویب آن  نقطه نظراتی داشتند همواره خواستار حضور دولت و موافقان آن در مناظره بوده اند تا مردم حرف دو طرف را بشنوند و خود قضاوت کنند اما دولت هیچ گاه از چنین پیشنهادی که در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی است استقبال نکرده است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تبعات سیاست های ضد آزادی خواهی دولت را اینگونه بیان کرد و اظهار داشت: نتیجه عدم اشاعه آزادی و دموکراسی واقعی در جامعه توسط دولت تخریب زیر ساخت های فرهنگی کشور می شود؛ بدین معنا که فرزندان این سرزمین می آموزند که نباید روحیه انتقادی داشته باشند. رفتارهای دولت به دنبال تخریب روحیه پرسش گری و انتقاد سازنده از دولت است که تداوم چنین سیاستی منجر به معضل و آفت فرهنگی بزرگی در آزادی بیان می شود.

 وی با تاکید بر عدم توجه رئیس جمهور به اظهارات منتقدان و دردهای جامعه خاطر نشان کرد:  نهادینه شدن آفت عدم پرسشگری و شفافیت در جامعه منجر به گسترش روحیه  چاپلوسی و دروغ پراکنی در جامعه می شود، بنحوی که بیم آن می رود این روحیه در رفتارهای جامعه نهادینه شود؛ کما اینکه آقای رئیس جمهور با اینکه به عینه از شدت مشکلات معیشتی و اقتصاد جامعه مطلع هستند متوجه این موضوع نیستند که مردم کف جامعه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

پژمانفر ادامه داد: انتقاد به دولت از سوی هر فرد صاحب اندیشه ای در هر حوزه ای که باشد سیاسی تلقی می شود و  دولت به سرعت و با شدت به دنبال بایکوت و خفه کردن منتقد کننده است. دولت تلاشی برای آسایش و رفاه مردمی نمی کند که با اختلاس ها و حقوق های نجومی مدیران دولتی کشتی زندگی اشان به گل نشسته و کارگری که با کمتر از یک میلیون تومان مجبور به گذران زندگی است! یا جانبازی که دیگر داروهای او به دلیل بی تدبیری دولت از طرف بنیاد جانبازان تامین نمی شود! یا زنان مومنه ای که با مراجعه به نهادهای حمایتی عنوان می کنند که برای تامین معاش زندگی به تکدی گری افتاده اند.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد دولت گوش خود را در برابر سخنان منتقدین پر از پنبه کرده در عوض شنوا و پذیرای گزارشات کذبی است که از دستاوردهای گل و بلبلی دولت داد سخن می گویند. دولت پذیرای سخنان غیر واقعی است سخنانی که با بی تدبیری دولت زندگی مردم در موضوع پدیده را به خاک و خون کشیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولت با بی تدبیری تبدیل به یک کارخانه ضد انقلاب، دشمن سازی و ناامید کردن مردم از نظام و حکومت شده است. دولت نه تدبیری دارد نه اجازه تدبیر اندیشی به منتقدین و کارشناسان می دهد. بنده معتقدم عملکرد و رفتارهای دولت در مواجهه با منتقدین ناشی از ضعف دولت،  فرار به جلو یا واهمه دولت از منتقدین است.

«دولت تحمل شنیدن سخنان منتقدین را ندارد برخلاف چهره همیشه خندان آقای روحانی که همواره سعی می کند چهره ی خندانی از خود نشان دهد ایشان فردی عصبی، تند خو و خود رای است که حتی توجهی به نظرات کارشناسان همسو و موافق خود ندارد.»

 پژمانفر گفت: مردم از طرق مختلف متوجه شدند که هیچ کس در ارتباط با قیمت گذاری  ارز ۴۲۰۰ تومان موافق با آقای روحانی نبود، در حالی که  همه نقطه نظرات کارشناسی غیر از این بود این موضوع بارها در بدنه دولت و در جلسات غیر علنی مجلس اعلام شد اما استبداد آقای روحانی در به کرسی نشاندن حرف خود و عدم توجه و تحمل سخن مخالف منجر به مشکلات و مسائل ارزی شد که کشور را با چالشهای زیادی رو به رو کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه رفتارهای آقای روحانی و اطرافیان ایشان به حبس فرستادن و  برخوردهای شدید با منتقدین و افزایش بشقاب دور قاب چین های چاپلوسی است که شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور را با مخاطرات مختلفی مواجه کرده اند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.