چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

شالویی:

جشنواره وارش امسال از دبیرخانه دائمی برخوردار است

 محمود شالویی

سینماپرس: رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی وارش از همکاری و کمک بخش خصوصی و نهادها و سازمان های دولتی در برگزاری این رویداد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمود شالویی گفت: جشنواره فیلم وارش از دیرباز خواستگاه هنرمندان و فیلمسازان ملی بوده و جایگاه مهمی در سینمای ایران و فعالان این عرصه دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران تنها متولی برگزاری جشنواره فیلم وارش نیست و بخش خصوصی و برخی از سازمانهای مرتبط با موضوع جشنواره در کنار ما خواهند بود .

وی یاد آور شد: استقبال قابل توجه فیلمسازان از نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش، نشان از رویدادی تاثیرگذار است و امسال تلاش شده با کمک سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه هایی نظیر آن همچون کمیسیون ملی یونسکو و سازمان اکو، بخش های خصوصی و نهادهای دولتی مازندران همچون استانداری مازندران و فرمانداری بابل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعتباری در حد مقدورات از محل اعتبارات استانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به جشنواره اختصاص پیدا کند که می تواند بخشی از هزینه های جشنواره را جبران کند .

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم وارش اظهار داشت: همه جشنواره های مهم در ایران از جمله جشنواره فیلم فجر ، جشنواره سینماحقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و... ردیف تعریف شده ای از محل اعتبارات ملی دارند وبا توجه به رویکرد دولت به حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، جشنواره ها محل مناسبی برای تقویت نشاط اجتماعی هستند.
شالویی تاکید کرد: نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با برنامه ریزی صحیح و با استفاده از نظر و نگاه نخبگان فرهنگی کشور پیش می رود. ستاد جشنواره از ابتدای مهر امسال در حال پیگیری و آماده سازی برگزاری این رویداد است و این تلاش تا ماه های بعد نیز ادامه خواهد داشت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران عنوان کرد: در نهمین دوره این جشنواره نیز همانند ادوار اول آن به استانداردهای برگزاری یک جشنواره بین المللی توجه ویژه ای داریم و با توجه به شرایط اقتصادی کشور هزینه های جشنواره را از محل تامین مشارکت های خدماتی و فرهنگی به حداقل خواهیم رساند.

شالویی تصریح کرد: همه جشنواره های دنیا برای برگزاری هدفمند نیاز به برنامه ریزی دارند و تلاش ما این است که بخش عمده ای از هزینه میهمانان بین المللی را از محل مشارکت وزارت خارجه و سایر دستگاه ها تامین کنیم. رقم هزینه های جشنواره فیلم وارش درآینده ای نزدیک اعلام می شود و کمک های جانبی این رویداد در حال برنامه ریزی و بررسی است.
رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بیان کرد: جشنواره های فرهنگی در همه استانها ی کشور توسط موسسات فرهنگی و هنری زیر نظر ارشاد برگزار می شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز این مهم را در برنامه ریزی خود دیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از سالها فراز و نشیب در برگزاری این رویداد، امسال این جشنواره از یک دبیرخانه دائمی و مدیریت علمی برخوردار است و بخش های مختلف آن با نظم اصولی پیگیر برگزاری مطلوب این جشنواره هستند .

شالویی ادامه داد: در استان مازندران پنج مجموعه صنفی، فرهنگی و هنری در حوزه سینما در بخش تولید ، نمایش و امور صنفی فعالیت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت : همچنین در جشنواره فیلم وارش چند نشست و کارگاه ملی و بین المللی با حضور چهره های شاخص هنری از کشورهای حوزه دریای کاسپین برگزار خواهد شد.

شالویی با اشاره به حضوره داوطلبان جوان در جشنواره فیلم وارش، گفت: این دوره از جشنواره فیلم وارش علاوه بر ۱۲ مدیر متخصص از ۵۰ داوطلب جوان و هنرمند در بخش های مختلف استفاده و تلاش می کند این سرمایه مهم انسانی را برای دوره های آتی در کنار خود داشته باشد .

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم وارش ادامه داد: در مازندران به دنبال جشنواره هایی با رویکرد فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم و از هر حرکتی با برنامه ریزی صحیح و علمی با پشتوانه هنرمندان حرفه ای استقبال می کنیم .

شالویی از همه سازمانها و نهادهایی که تاکنون با جشنواره همکاری داشته اند قدردانی کرد .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.