جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

طالب زاده:

جشنواره عمار، گفتمان انقلاب اسلامی است/ نقد انقلاب باید توسط بچه های انقلاب اسلامی باشد

نادر طالب زاده در گفتگو با برنامه شهرفرنگ

سینماپرس: دبیر جشنواره فیلم «عمار» با بیان اینکه ایران در جهان غرب حرف برای گفتن دارد، گفت: باید از حالت تدافعی خارج شویم و فضای گفتمان انقلاب اسلامی را در غرب باز کنیم.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب زاده در گفتگو با برنامه شهرفرنگ گفت: ابداع جشنواره فیلم عمار فکر بکری بود که اساس کار آن دفاع از انقلاب اسلامی است.

دبیر نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با بیان اینکه این جشنواره مختص انقلاب است گفت: جشنواره فیلم عمار یک جشنواره خاص است که پایه گذار آنرا شهید آوینی است.

طالب زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون نقد نمی تواند روی پا بایستد گفت: نقد انقلاب باید توسط بچه های انقلاب اسلامی باشد.

دبیر جشنواره فیلم «عمار» با یبان اینکه این جشنواره انقلاب را نقد می کند افزود: در جشنواره فیلم عمار فیلم های خوب و مستندی ساخته می شود که شاید قابل پخش در تلویزیون نباشد.

او با بیان اینکه مخالف جریان و سینمای ایران نیست گفت: در سینمای هنری ایران برخی مواقع فیلم هایی خوبی ساخته می شود که به اوج رسیده است. این فیلم ها تبلیغات منفی و دروغگویی علیه کشور را می شکنند.

طالب زاده افزود: بخشی از سینمای ایران دینی است که بطور طبیعی با فرمت های جدید سینمایی در حال رشد است.

او از پیشنهاد خود به مسئولین سینمای کشور اشاره کرد و گفت: فضایی غیر جشنواره ای در واشنگتن ایجاد کنیم که کارشناسان و منتقدین آمریکایی در مورد آن صحبت کنند.

طالب زاده با بیان اینکه باید گفتمان را در غرب باز کنیم گفت: با سینما می توان گفتمان را در جهان غرب بجای رفتن به جشنواره های کن، سن سباستین، فیلادلفیا باز کرد.

دبیر جشنواره فیلم «عمار» با بیان اینکه ایران در جهان غرب حرف برای گفتن دارد گفت: باید از حالت تدافعی خارج شویم و فضای گفتمان انقلاب اسلامی را در غرب باز کنیم.

او با بیان اینکه باید در غرب محفل فکری ایجاد کرد افزود: باید تاریخ معاصر ایران و تاریخ دفاع مقدس را به شکل دیگری از سینما در غرب به نمایش گذاشت.

نادرطالب زاده گفت: سینما بهترین اسلحه در مقابل تبلیغات دروغین غرب علیه ایران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.