شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

تکذیب شایعه پاسخ رهبری به یک شاعره

امام خامنه ای-مقام معظم رهبری

سینماپرس: این روزها قطعه شعری به عنوان پاسخ رهبرمعظم انقلاب اسلامی به سیمین بهبهانی منتشر شده است. یک منبع آگاه در موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش سینماپرس، چندی است که در فضای مجازی قطعه شعری منسوب به رهبر معظم انقلاب اسلامی دست به دست می شود. ادعای مطرح شده در باره این شعر این است که حضرت آیت الله خامنه ای قطعه شعری را در پاسخ به سروده‌ای از سیمین بهبهانی سروده و به نوعی به او پاسخ گفته اند. 

یک منبع آگاه در موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با رد شایعه پاسخ شاعرانه رهبر انقلاب به سروده‌ای از سیمین بهبهانی که چندی است در فضای مجازی منتشر شده است گفت: مرحوم سیمین بهبهانی شعری با مطلع «من اگر کافر و بی دین و خرابم به تو چه؟؟» سرود که توسط چند شاعر به مناظره ادبی گذاشته شد اما اینکه اشعاری که در پاسخ به این سروده منتشر شده پاسخ شعری رهبر انقلاب به شعر بهبهانی است، از اساس دروغ است.

گفتنی است مناظرات شعری از جمله قالب های مرسوم ادبی است که در بین شاعران وجود دارد و نسبت به این شعر معروف سیمین بهبهانی، مناظره بین ۳ شاعر دیگر ادامه پیدا کرد.

ابتدا میثم صفر پور با شعر «کفر و بی دینی ات ای یار، به ما مربوط است» به شعر بهبهانی پاسخ داد و در ادامه، شاعری با نام هنری «صادق.ع» به شعر صفرپور و در دفاع از سیمین بهبهانی واکنش نشان داد و شعری با مطلع «بشنو این شعر، صفرپور، به تو مربوط است؛ لحن تند و کمی ناجور، به تو مربوط است» سرود.

پایان این مناظره شعری با غزل امیرحسین اکبرپور (هابیل) و با مطلع «دوستان جنگ و جدل کافیست، دعوا نکنید؛ اختلاف یک امر جاریست، دعوا نکنید» همراه بود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.