یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

سانسور آل‌سعود در غول رسانه خانگی جهان!

سانسور آل‌سعود در غول رسانه خانگی جهان!

سینماپرس: کمپانی نت فلیکس Netfilix غول رسانه خانگی جهان که به رسانه سیال یا جاری Streaming media نیز معروف است به دلیل یک پخش یک برنامه معمولی در انتقاد به بن سلمان از سوی آل‌سعود تحت فشار قرار گرفت تا ناگزیر، برنامه یاد شده را از این شبکه حذف کرد!

به گزارش سینماپرس، فاینشنال تایمز گزارش داده که کمپانی «نت‌فلیکس» آمریکا به درخواست عربستان سعودی یکی از برنامه‌های مجموعه کمدی «حسن منهج» را از دسترس مخاطبان خود خارج کرد. منهج در این برنامه با اشاره به قتل جمال خاشقجی و جنگ یمن، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را دست انداخته بود و خواهان تجدیدنظر مسلمانان آمریکایی در رابطه خود با عربستان سعودی شده بود.

بنا به گزارش یاد شده این سانسور به درخواست سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان انجام گرفته است. این سازمان، نت‌فلیکس را به نقض قانون مبارزه با جرائم اینترنتی در این کشور متهم کرده و از این شرکت جهانی «رسانه سیال» خواسته بود برنامه انتقادی از بن‌سلمان را از دسترس مخاطبان خارج کند. نت‌فلیکس به این خواسته تن داد اما در همان حال با انتشار بیانیه‌ای در فاینشنال تایمز اعلام کرد که از آزادی هنر دفاع می‌کند! و این سانسور بنا بر یک درخواست حقوقی معتبر انجام داده است!

منهج در این بخش از برنامه کمدی خود که نخستین بار اکتبر ۲۰۱۸ در آمریکا پخش شد و سپس در دسترس مخاطبان عربستانی قرار گرفت با ‌اشاره به قتل خاشقجی و همچنین جنگ یمن خواهان تجدیدنظر مسلمانان آمریکایی در رابطه‌شان با عربستان سعودی شد و گفته:

«وقتش رسیده که روابط‌مان با عربستان سعودی را مجدداً ارزیابی کنیم. منظورم این است به عنوان یک مسلمان و یک آمریکایی.»

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.