دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

رسول منفرد:

اکران‌های مردمی «عمار» هر سال بیشتر از سال‌های گذشته است/ جوایز جشنواره خیلی نجومی نیست

رسول منفرد در دومین نشست خبری نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: رسول منفرد درباره علت شکل گیری جشنواره عمار و مسیر تکامل این جشنواره از ابتدا تا به امروز گفت: دلیل اصلی شکل گیری جشنواره عمار وجود خلاهایی در سینما و عرصه فیلم سازی بود که به آن‌ها کم توجهی شده و حتی فضایی برای دیده شدن این آثار توسط مردم وجود نداشت.

به گزارش سینماپرس، رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با یک خبرگزاری درباره علت شکل گیری جشنواره عمار و مسیر تکامل این جشنواره از ابتدا تا به امروز گفت: دلیل اصلی شکل گیری جشنواره عمار وجود خلاهایی در سینما و عرصه فیلم سازی بود که به آن‌ها کم توجهی شده و حتی فضایی برای دیده شدن این آثار توسط مردم وجود نداشت.

وی بیان کرد: دوره اول جشنواره فیلم عمار را بیشتر آثاری تشکیل دادند که در جشنواره‌های دیگر به نمایش در آمده بودند، اما به مرور و در دوره‌های مختلف جشنواره ما شاهد آثاری بودیم که مختص جشنواره عمار تولید شد و صاحبان آن به دنبال اکران‌های مردمی این جشنواره بودند.

منفرد با اشاره به اینکه مخاطبان آثار جشنواره عمار مردمی هستند که دسترسی به سالن‌های سینمایی و امکانات نمایشی ندارند، بیان کرد: اکران‌های مردمی جشنواره عمار هر سال بیشتر از سال‌های گذشته می‌شود و حتی تعداد مخاطبان مردمی جشنواره عمار بیشتر از بسیاری از فیلم‌های سینمایی اکران شده در طول سال است.

وی بیان کرد: جشنواره عمار یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های خود را طرح موضوعات و کلید واژه‌هایی می‌داند که کمتر درباره آن‌ها کار شده است.به طور مثال موضوع مقاومت اسلامی، تولید و حمایت از کالای ایرانی، اقوام ایرانی و برهه‌های حساس تاریخ ایران از جمله موضوعاتی هستند که جشنواره عمار به دنبال حمایت از ساخت آن‌ها است.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه جشنواره عمار باعث دیده شدن جوانان فیلم سازی شده است که دیگر خودشان جزئی از جشنواره عمار هستند، تصریح کرد: محسن اردستانی، مهدی نقویان، علی صدری نیا، امیر داستارگر، حسین دارابی از جمله چهره‌هایی هستند که جشنواره عمار زمینه ساز رشد و دیده شدن آثار آن‌ها شد و بسیاری از جوانان دیگر در حال حاضر مشغول تولید اثر هستند و کیفیت کارشان هم بسیار قابل توجه است.

وی همچنین درباره این دوره از جشنواره عمار گفت: امسال هم به لطف خدا جشنواره فیلم مردمی عمار همانطور که مشاهده می‌کنید مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است و شاهد آثاری هستیم که هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در سطح قابل قبولی قرار دارند.

منفرد در پایان درباره جوایز جشنواره گفت: جوایز جشنواره عمار خیلی نجومی نیست و امسال هم که بخش قابل توجهی از آن توسط مردم داده می‌شود، در فکر آن هستیم که از سال‌های آتی بتوانیم تمام جوایز را توسط خود مردم اهدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.