دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

«سازمان» در پاسخ به خلاءهای تاریخی دهه ۶۰ تولید شد

مهدی رمضانی

سینماپرس: مستند «سازمان» از جدیدترین تولیدات موسسه فرهنگی ـ هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، امروز دوشنبه ۱۷ دی در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد. در این مستند برای نخستین بار ناگفته‌هایی از پشت‌ پرده روابط و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «سازمان»، از جدیدترین تولیدات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، امروز (دوشنبه ۱۷ دی) در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد. این مستند سینمایی به بازخوانی و روایت بخشی از تاریخچه سازمان منافقین خلق می‌پردازد.

مهدی رمضانی، تهیه کننده مستند «سازمان» با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت دهه ۶۰، درباره مراحل تولید این مستند گفت: ایده اولیه ساخت مستند «سازمان» در راستای پوشش خلاءهای تاریخی دهه ۶۰ به ذهن عوامل تولید خطور کرد و در همین جهت، پژوهش و مستندسازی وقایع مربوط به تاریخچه و عملکرد سازمان مجاهدین خلق آغاز شد. هسته اولیه ساخت مستند، پس از پرورش ایده، شروع به نگارش فیلم‌نامه کرد و در این راستا از تجربیات صاحب‌نظران هم بهره برد.

رمضانی نسل جوان و نوجوان را به عنوان یکی از مخاطبان مستند «سازمان» خواند و درباره اهداف تولید این مستند گفت: مهم‌ترین هدف ما از تهیه مستند «سازمان»، روشن کردن زوایای تاریک و نیمه تاریک دهه ۶۰ به ویژه برای نسل جوان و نوجوان بود که غالبا این دهه مهم را درک نکرده‌اند و از وقایع و رخدادهای آن بی‌خبر هستند.

وی تصویرسازی از دهه ۶۰ برای نسل جوان و نوجوان را در تبیین رخدادها و وقایع، تاثیرگذار و مهم خواند و یادآور شد: درک شرایط آن دوران که هر لحظه صدای انفجار به گوش می‌رسید یا خبر یک بمب‌گذاری در نقاط مختلف کشور منتشر می‌شد، فقط از طریق مطالعه کتاب‌ها، خاطرات و اسناد میسر نمی‌شود و نیاز به تولیدات متنوع‌تری در قالب سمعی و بصری است. با توجه به این نیاز، تصمیم گرفتیم مستند «سازمان» را با فیلم‌نامه‌ای جذاب، ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب طراحی کنیم.

تهیه کننده مستند «سازمان» درباره پشتوانه محتوایی این اثر گفت: علاوه بر اسناد، کتاب‌ها و خاطرات که بخش مهمی از محتوای این مستند را تامین می‌کند، مصاحبه‌های منتشر نشده که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده و گفتگو با یکی از اعضای جداشده سازمان مجاهدین خلق، در تکمیل داده‌ها و اطلاعات مستند «سازمان» مورد استفاده ما قرار گرفته است.

رمضانی با تاکید بر این که مستند «سازمان» می‌کوشد ذهن کنشگر جوانان و نوجوانان را به تعمیق بیشتر در شناخت سازمان مجاهدین خلق وادارد افزود: پررنگ‌ترین ویژگی مستند سازمان، تکیه بر مدارک، اسناد و روایت‌های متقن تاریخی، بدون جهت‌گیری اولیه است.

به گفته تهیه کننده مستند «سازمان»، در این مستند برای نخستین بار ناگفته‌هایی از پشت‌پرده روابط و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق منتشر خواهد شد.

گفتنی است، مستند «سازمان» در نهمین جشنواره فیلم عمار، ساعت ۱۹:۳۰ امروز (دوشنبه) در سینما فلسطین اکران خواهد شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.