سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

مطالبه از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر/۱۶

لزوم جلوگیری از اعمال سلیقه برای رسیدن به ثبات/ صباغ زاده: جشنواره فیلم فجر باید آبرومند و باشکوه برگزار شود

مهدی صباغ‌ زاده

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور و تعیین کننده آینده یک سال سینمای ایران است و باید آبرومند و باشکوه برگزار شود و به بهانه صرفه جویی نباید آن را از رونق انداخت.

کارگردان فیلم سینمایی «پیشنهاد ۵۰ میلیونی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درست است که کشور ما در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار سختی به سر می برد و مشکلات اقتصادی باعث شده تا ما در بسیاری حوزه ها و بخش ها با خلل و آسیب همراه باشیم اما با درایت و تدبیر، نظارت درست و دقیق و آگاهی از اهمیت برخی از حوزه ها باید بودجه ها را در جای مناسب مصرف کنیم و نگذاریم برخی از حوزه ها به دلیل بی توجهی ما دچار آسیب بیشتر شوند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر رویدادی است که باید باشکوه و عظمت برگزار شود؛ درست است که مثلاً به دلیل مطالبه پول فراوان شهرداری و برج میلاد مسئولان برای صرفه جویی به جایی کوچکتر می روند اما اگر بودجه جشنواره مشخص باشد می توان به نحوی برای سال های آینده برنامه ریزی کرد تا جشنواره سال های آینده با عظمت و شکوه در بزرگترین و بهترین مکان برگزار شود و همه ساله بلاتکلیف و سرگردان نباشد.

صباغ زاده خاطرنشان کرد: نه تنها جشنواره فیلم فجر که هر رویداد دیگری در هر حوزه ای نیاز به ثبات در سیاست گذاری ها دارد اما متأسفانه ما همواره شاهد آن هستیم که اعمال سلیقه های مختلف دست اندرکاران در هر حوزه ای باعث می شود تا هر بار در هر رویدادی ما شاهد تغییرات اساسی باشیم که این اتفاق بد باید از بین برود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه خوب یا بد برگزار شدن جشنواره بستگی به شخص دبیر آن رویداد دارد اظهار داشت: این دبیر جشنواره است که می تواند با تدبیر و درایت جشنواره را باشکوه کرده و یا بالعکس آن را عقیم کند؛ این دبیر است که می تواند ارتباط مردم را با فیلم ها زیاد کرده یا آن را کم کند. این دبیر است که با انتخاب هایش می تواند تکلیف یک سال آینده سینمای کشور را روشن کند یا سینما را در سرگردانی بگذارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فیلم فجر نیاز به تعیین یک خط مشی و سیاست گذاری قانونی دارد که هیچ دبیری نتواند با اعمال سلیقه های خود آن سیاست ها را از بین ببرد. ما اگر می خواهیم جشنواره مان به استاندارد جهانی جشنواره های دنیا برسد نیازمند آن هستیم تا با درایت و تدبیر از نظرات کارشناسان، متخصصان و دغدغه مندان سینما استفاده کنیم و برنامه ریزی درست و اساسی برای برگزاری یک جشنواره سینمایی با ثبات در کشورمان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.