چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

در هفتادیکمین دوره؛

جوایز انجمن کارگردانان آمریکا نامزدهایش را شناخت

فیلم سینمایی «رُما»

سینماپرس: با معرفی نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، فیلم‌های مطرح سال چون «روما» ساخته آلفونسو کوارون و «ستاره‌ای متولد شده» ساخته بردلی کوپر در فهرست جای گرفتند.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، در فهرست انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) شماری از مطرح‌ترین فیلم‌های سال از «روما» ساخته آلفونسو کوارون تا «ستاره‌ای متولد شده» ساخته بردلی کوپر جای دارند.

اسپایک لی برای «کوکلاکس کلان سیاه‌پوست»، آدام مک‌کی برای «معاون» و پیتر فارلی برای «کتاب سبز» دیگر کارگردان‌هایی هستند که به این فهرست راه‌ یافته‌اند.

این در حالی است که بردلی کوپر در بخش جایزه نخستین کارگردانی فیلم بلند سینمایی نیز جای گرفته است. در این بخش بو برنهام برای «کلاس هشتم»، کارلوس لوپز استرادا برای «نقطه کور»، متیو هینمن برای «جنگ خصوصی» و بوتس رایلی برای «ببخشید مزاحم شدم» جای دارند.

کوارون پنج سال پیش با «جاذبه» جایزه این انجمن را به خانه برده بود. مک‌کی نیز پیشتر برای «کمبود بزرگ» نامزد دریافت این جایزه شده بود.

در فهرست امسال بری جنکینز با «اگر خیابان بیل زبان داشت»، رایان کوگلر با «پلنگ سیاه» و دمین شازل با «نخستین مرد» از راه‌یابی به این فهرست جاماندند. فیلم «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس نیز از فیلم‌های مطرح سال است که به این فهرست راه نیافت.

راه‌یابی به فهرست نامزدهای انجمن کارگردان‌های آمریکا شانس حضور فیلم ها در اسکار این بخش را افزایش می‌دهد و از سال ۱۹۴۸ تاکنون تنها هفت برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را نگرفته‌اند.

سال پیش گی‌یرمو دل تورو برای «شکل آب» موفق به کسب جایزه کارگردانی فیلم بلند سینمایی این انجمن شد و پس از آن اسکار بهترین کارگردانی را به خانه برد.

اسامی برندگان ۲۰۱۸ این جایزه در مراسمی که دوم فوریه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.