چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

گلایه سعید ابوطالب از شبکه افق سیما

سعید ابوطالب

سینماپرس: سعید ابوطالب با اشاره به رئالیتی‌شوی «قطعه‌های ناتمام» گفت: «در این مجموعه مسابقات از چندین کشور خارجی شروع می‌شود و سپس در ایران به چند شهر تاریخی می‌رویم و لوکیشن‌های متعدد و آیتم‌های بسیار جذابی برای این کار در نظر گرفته شده است.»

به گزارش سینماپرس، ضبط مجموعه «قطعه‌های ناتمام» که برای پخش در ایام تعطیلات نوروز سال۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود در خارج از کشور آغاز شده است. بخش‌های خارجی این رئالیتی‌شو که کاری در ابعاد بین‌المللی است با حضور بازیگران شاخص خارجی در کشورهای ترکیه، آذربایجان، هند، تاجیکستان، ازبکستان و... ضبط و بخش دوم کار نیز همزمان در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، کاشان، تبریز و... در بهمن ماه تصویربرداری می‌شود. این رئالیتی‌شو در قالب یک فیلم -مسابقه با حضور بازیگرانی از چند کشور و بازیگران شاخص سینما و تلویزیون ایران همراه است.

سعید ابوطالب درباره تجربه ساخت این رئالیتی‌شو پس از دیگر تجربیات مشابهش در تلویزیون به یک خبرگزاری گفت: نوروز همین امسال هم مستند مسابقه «هفت روز و هفت ساعت» را به سفارش شبکه افق  ساختیم  که این اثر در ایران و لبنان با حضور بازیگران سینما و تلویزیون هر دو کشور ساخته شد و هدف آن نمایش  علایق و وابستگی های فرهنگی مردم مسلمان دو کشور در قالب یک رقابت  هیجان انگیز و مفرح به شکل مسابقه بود.

وی افزود: این بار تجربه مشابهی را برای نوروز شبکه یک خواهیم داشت که البته از نظر محتوا و ساختار بسیار گسترده‌تر و مفصل‌تر خواهد بود. در این مجموعه مسابقات از چندین کشور خارجی شروع می‌شود و سپس در ایران به چند شهر تاریخی می‌رویم و لوکیشن‌های متعدد و آیتم‌های بسیار جذابی برای این کار در نظر گرفته شده است.

ابوطالب با انتقاد از شبکه افق یادآور شد: متأسفانه با گذشت ۱۰ ماه از پخش «هفت روز و هفت ساعت» هنوز شبکه افق حدود یک سوم هزینه تولید را پرداخت نکرده است. ابتدا دوستان ما اظهار می‌کردند که پول نداریم و بعد متوسل به بهانه‌های غیرحرفه‌ای و غیر سازنده دیگری شدند که من در تجربه بیش از دو دهه برنامه‌سازی داخل تلویزیون و خارج از این سازمان هرگز چنین بهانه‌هایی نشنیده و ندیده بودم.

وی افزود: دلم نمی‌خواهد گلایه کنم اما هنوز بسیاری از عوامل اصلی و بازیگران از پروژه بستانکار هستند که حتی اقدام‌های حقوقی انجام داده‌اند و این اصلاً برای شبکه افق با عقبه‌ای که از مدیران خوب این شبکه می‌دانم، مناسب نیست.

کارگردان «قطعه‌های ناتمام» شبکه یک که برای نوروز ۹۸ آماده می‌شود، در پایان خاطرنشان کرد: من همواره از بازیگران و عوامل این فیلم که آنها را محق می‌دانم خواسته‌ام که خویشتن‌دار باشند و موضوع را در فضای مجازی رسانه‌ای نکنند تا دستاویز افراد معاند و مخالف نظام قرار نگیرد اما واقعاً نمی‌توانم همه وقتم را صرف نامه‌نگاری‌ها و بروکراسی‌های بی‌حاصل با شبکه افق برای  دریافت حق‌الزحمه عواملی کنم که از یک سال پیش در شرایط سخت داخل و خارج کشور برای این پروژه کار کرده‌اند و در این شرایط اقتصادی نیازمند هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.