شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

دومین نماینده ایران در برلیناله مشخص شد

فیلم کوتاه «مَگرالِن»

سینماپرس: فیلم کوتاه «مَگرالِن» ساخته مریم زارعی در بخش «نسل» جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹ روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی و به‌عنوان اولین تجربه زارعی در فیلمسازی در بخش «نسل» جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹ روی پرده می‌رود.

در این بخش فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن، فیلم‌های ژانری و آثاری که زبان رسمی سینما را گسترش می دهند با هم رقابت می کنند.

فیلم‌های این بخش از میان نزدیک به ۲۵۰۰ شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و در مجموع ۶۲ فیلم کوتاه و بلند از ۳۶ کشور و تولیدکننده در ۲ بخش «کا پلاس» و «۱۴ پلاس» به نمایش درمی‌آید.

فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین‌ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن  روزهایشان را می‌گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می کند تا دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و ...

عوامل فیلم عبارتند از بازیگران: آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری، دستیار کارگردان: حامد عزیزی، طراح صحنه و لباس: آرام موسوی، فیلمبردار: آریو متوقع، تدوینگر: پویان شعله ور، منشی صحنه: مهرآفرین محمدبیگی، مدیر تولید: امیر مرسلی، صدا گذاری: حسن شبانکاره، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، سیجی آرتیست: محمد جمشیدی، طراح گریم: سینا کلانی، مدیر رسانه ای: باران بن یاسین، صدابردار: احمد صابری، دستیار صحنه: محمد باباخانلو، دستیاران فیلمبردار: اردلان معتمدی، مصطفی ساجدی معین، بهنام مرسلی و علی مرجوعی، دستیار لباس: مهدیه مطهری، عکاس: پرهام آشوری، فیلمبردار پشت صحنه: محمد نعمتی، اهنگساز: فرهاد خسروی، اپراتور دوربین: سهیل ملکی، مهدی نوروزی، سینه موبیل: الهیار حیدری، مسئول فنی: محمد فرقدانی و مدیر ترابری: عباس نوردی.

مریم زارعی دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.

پیش از این حضور فیلم کوتاه «تتو» به کارگردانی فرهاد دل آرام در این بخش قطعی شده بود.

شصت‌ و نهمین جشنواره فیلم برلین از ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) در پایتخت کشور آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.