شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

استقبال مخاطبان تبریزی از اجرای ارکسترملی ایران

کنسرت ارکستر ملی ایران در  سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در تبریز به روی صحنه رفت که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس،  ارکستر ملی ایران به رهبری و مشاور هنری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در ادامه سفر‌های استانی، راهی شهر تبریز شد.

 ارکستر ملی در دو سانس و با استقبال ۳ هزار نفری مخاطبان تبریزی رو به رو بود؛ ایرج شهین باهر شهردار تبریز و سید هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار میهمانان ویژه این برنامه بودند.

در این اجرا قطعات «اوورتور آوار»، «تبریز در مه»، «ساغر»، «سبکبال»، «از تنهایی گریه مکن»، «از خون جوانان وطن»، «پرلود جام تهی»، «مرا رها مکن»، «سپید و سیاه»، «به یاد صبا نغمه ترک»، «گلرخ»، «خوشه چین»، «سرود گل»، «ایران و قطعه آذربایجانی آیریلیق» توسط هنرمندان ارکستر نواخته شد.

شهردار تبریز در حاشیه این اجرا در مورد حضور ارکستر ملی ایران در این شهر گفت: تبریز یکی از مراکز فرهنگ و هنر است و شرایط به نحو مطلوب فراهم شد که ارکستر ملی در اینجا حضور داشته باشد. استقبال خوب از این ارکستر نشان از آن دارد که مردم فرهنگ تبریز را دوست دارند.

شهین باهر در مورد اجرای ارکستر ملی افزود: اجرای بسیار خوبی از ارکستر شاهد بودیم و تشویق‌های مدام تماشاگران نشان میداد که از اجرا  رضایت داشته اند. و شهبازیان از چهره‌های مطرح و یکی از افتخارات موسیقی ایران به شمار می‌روند.

وی درباره خواننده این ارکستر هم گفت: سالار عقیلی هم از هنرمندان خوب و توانمند در عرصه موسیقی سنتی است و با توجه به نوع موسیقی که اجرا می‌کند همواره در خطه آذربایجان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شهردار تبریز گفت: امیدواریم در برنامه‌های بعدی بتوانیم در خدمت این عزیزان باشیم و شهرداری تبریز این آمادگی را دارد که در خصوص حضور هنرمندان و گروه‌های شاخص موسیقی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز هم در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های متنوعی دارد و آماده دعوت از گروه‌های ملی در سالن همایش‌های بین المللی تبریز هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.