یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

موسسه توسعه هنرهای معاصر پاسخ نمی‌دهد+سند

مهدی افضلی

سینماپرس: موسسه توسعه هنرهای معاصر و وزارت ارشاد علی‌رغم سوال مطرح شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اسامی هیئت امنای موسسه و ریز هزینه‌های آن را اعلام نمی‌کند.

 زمانی که معاونت هنری و بنیاد رودکی اقدام به انتشار ریز مالی سال ۱۳۹۶ خود کردند، در کنار انتشار کمک‌های مالی وزارت ارشاد به نهادهای فرهنگی، هیاهویی به پا می‌شود مبنی بر اینکه چرا بودجه فرهنگی کشور بدین شکل هزینه شده است. اعتراضات به شیوه هزینه‌کرد این بودجه و اختصاص بودجه به برخی نهادهای ناشناخته وضعیت را پیچیده می‌کند و تفسیر و تحلیل این اعداد و ارقام در آن روزها به بحثی داغ بدل می‌شود.

در همان روزها یکی از نهادها مورد پرسش موسسه توسعه هنرهای معاصر با مدیریت مهدی افضلی بود که در فهرست وزارت ارشاد رقمی برابر با ۳۶میلیارد و ۶۸۰میلیون تومان بابت توسعه هنرهای تئاتر، تجسمی و مد و لباس دریافت کرده بود. هر چند مشخص نبود ورودی مالی این موسسه تنها همین رقم است یا خیر؛ اما خبرنگاران در گزارش‌های مختلف نسبت به فقدان شفافیت در در این موسسه می‌نویسند. با این حال نه وزارت ارشاد و نه شخص مهدی افضلی نسبت به این اتفاقات واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

برای یافتن اطلاعاتی دقیق درباره موسسه توسعه هنرهای معاصر اقدام به جستجوی اساسنامه و هیئت امنا کردیم. در دیداری خصوصی با مهدی افضلی از او خواستیم تا اسامی هیئت امنای موسسه و اساسنامه این موسسه را در اختیار قرار دهد؛ اما افضلی که سال‌ها سمت مدیریت موسسه را برعهده دارد، آن را منوط به راه‌اندازی سایت موسسه توسعه هنرهای معاصر دانست. قرار بود این سایت در مهرماه سال جاری راه‌اندازی شود.

با توجه به عدم‌پاسخگویی مهدی افضلی و راه‌اندازی نشدن سایت مدنظر او، از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات خواستار دریافت اساسنامه، نام هیئت امنا و ریز هزینه‌کرد بودجه موسسه توسعه هنرهای معاصر در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۷ بودیم. درخواستی که با گذشته بیش از ۴۰ روز بی‌پاسخ مانده است و مشخص نیست چرا وزارت ارشاد پاسخی به این درخواستها نمی‌دهد.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.