دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

نکوداشت زرویی نصرآباد ادای دین ادبیات طنز به جایگاه اوست

ابوالفضل زرویی نصرآباد

سینماپرس: مدیر اجرایی آیین نکوداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: نکوداشت و مسابقه ادبی درباره شخصیت ابوالفضل زرویی نصرآباد ادای دین دانشگاه تهران و دانشجویانش نسبت به این شخصیت برجسته ادبیات طنز است.

به گزارش سینماپرس، رضا فرید زاده مدیر اجرایی مراسم بزرگداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز فقید که بهمن ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، ضمن اشاره به استقبال از فراخوان شرکت در این رویداد ادبی بیان کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران بر امر تجلیل از بزرگان حوزه ادبیات تاکید ویژه ای دارد. این بزرگداشت ها و نکوداشت ها در این بخش پیش از این برای چهره های شاخصی نظیر قیصر امین پور و... نیز انجام شده است.

وی افزود: ابوالفضل زرویی نصرآباد شخصیت ممتازی در حوزه ادبیات است و در زمان حیاتش لطف خاصی به دانشگاه تهران و دانشجویان آن داشت. او در برنامه های مختلفی شرکت می کرد و معاونت فرهنگی نسبت به این شخصیت برجسته ادبی احساس دین و تکلیف دارد. امیدواریم که مسابقه ادبی که با هدف جمع آوری اشعار سروده شده در وصف او در حال برگزاری است و همچنین آیین نکوداشت اش را به شیوه ای درخور شان و جایگاه او برگزار کنیم.

فرید زاده همچنین خاطر نشان کرد: زنده یاد زرویی نصرآباد شخصیتی چند وجهی است و ما پیش از درگذشت او فکر نمی کردیم تا این حد در شهرها و روستاهای دور ایران نیز بین مردم شناخته شده باشد. در این مسابقه بعد کیفی و برگزاری مطلوب مسابقه و مراسم، اهمیت بیشتری نسبت به تعداد آثاری که دریافت می شود، دارد و امیدوارم بتوانیم سهم کوچکی در شناسایی آثار مرتبط با این هنرمند فقید داشته باشیم. همچنین مجموعه آثار برگزیده نیز در قالب یک مجموعه، چاپ شده و در کتابفروشی ها در دسترس عموم قرار می گیرد.

گفتنی است معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همکاری حوزه هنری مجموعه اشعار برگزیده اهالی ادب و عموم مردم در سراسر کشور را که در توصیف زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد سروده شده اند، گردآوری کرده و این مجموعه همزمان با برگزاری آیین نکوداشت این هنرمند فقید در دانشگاه تهران رونمایی می شود.

علاقه مندان به شرکت در این رویداد ادبی فرصت دارند اشعار خود را در چهار قالب رباعی، غزل، دوبیتی و شعر نو تا 10 بهمن ماه به ایمیل jtfarhangi@gmail.com ارسال یا جهت اطلاع از جزئیات با شماره ۸۸۳۳۴۹۱۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.