سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

جشنواره جام‌جم سبدی متنوع از معرفی تولیدات تلویزیون

دبیر کمیسیون تخصصی مستند پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم/ سلیم غفوری

سینماپرس: سلیم غفوری گفت: جشنواره جام جم سبد متنوعی از تولیدات را معرفی می‌کند تا آن‌ها براساس علایق خود از این تولیدات استفاده کنند.

به گزارش سینماپرس، سلیم غفوری دبیر کمیسیون تخصصی مستند پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به ارسال ۳۹ اثر به دبیرخانه جشنواره جام جم گفت: در این دوره از جشنواره جام جم هر شبکه حدود ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده که در مجموع ۳۹ اثر برای بازبینی انتخاب شده است. در نگاه اولیه آثار ارزشمند و قوی ارائه شده که امیدوارم در پایان نام آثار خوبی اعلام شود.

وی در خصوص محوریت ارزیابی آثار بیان کرد: در ارزیابی آثار دو موضوع مورد توجه است؛ ابتدا محتوا و موضوع که از حیث پژوهشی چقدر غنی هستند و موضوعات به صورت عمیق و درست پرداخته شده است. بحث دوم داوری فرم و ساختار آثار، که چقدر توانسته به لحاظ بصری و ساختار روایی برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

غفوری با تاکید بر اینکه مستند در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است، افزود: سینمای مستند از سینمای داستانی ما به مراتب جلوتر است و در جشنواره‌های بین المللی دستاورد و افتخارات بسیاری برای ما داشته است. همچنین در پرداخت موضوعی، مستندسازان ما در واکاوی مسائل اجتماعی، اقتصادی و نقد سازنده، آثار استاندارد و قابل قبولی را ارائه کردند.

دبیر کمیسیون تخصصی مستند جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا به آثار، توجه ویژه‌ای شود و با ایجاد رقابت میان مستندسازان، انگیزه آن‌ها را برای تولیدات بعدی  افزایش دهد. همچنین وقتی آثار برتر انتخاب می‌شود؛   اثر برتر می‌تواند به عنوان یک استاندارد مورد توجه دیگران قرار بگیرد و به طور کلی موجب رشد مستندسازی شود.

غفوری در پایان گفت: اساسا جشنواره جام جم بستر رقابتی میان برنامه سازان است و به بیشتر دیده شدن فعالیت‌های سیما کمک می‌کند. با توجه به اینکه سیما تولیدات بسیاری در ۱۷ شبکه و کانال دارد شاید برای مخاطب سخت باشد که همه تولیدات را ببیند، اما با برگزاری جشنواره جام جم سبد متنوعی از تولیدات را به مخاطب معرفی می‌کند تا آنها براساس علایق خود از این تولیدات استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.