چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

پرده ای از حماسه نواب در شبکه افق

فیلم داستانی «درختان حماسی»

سینماپرس: فیلم داستانی «درختان حماسی» با موضوع اعدام شهید نواب صفوی و یارانش توسط رژیم شاه، پنجشنبه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم داستانی «درختان حماسی» با موضوع اعدام شهید نواب صفوی و یارانش توسط رژیم شاه، پنجشنبه ۲۷ دی از شبکه افق پخش خواهد شد.

سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی طلبه، بنیان‌گذار و رهبر تشکیلات بنیادگرای فدائیان اسلام بود که در مبارزه علیه حکومت ستم شاهی نقش مهمی داشت.

او و سه تن از یارانش به نام‌های مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی در بامداد ۲۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ بر اساس حکم دادگاه نظامی تیرباران شدند.

فیلم داستانی «درختان حماسی» درباره اعدام شهید نواب صفوی و یارانش به دست رژیم شاه است. در این فیلم آخرین لحظات حضور او و هم بندانش در زندان و همچنین تیربارانشان به تصویر کشیده شده است.

روایت فیلم از جایی شروع می‌شود که این چهار نفر از سلول هایشان بیرون می‌آیند و گوشه دیوار به ردیف می‌ایستند؛ در مقابل آن‌ها سربازان اسلحه به دست صف می‌کشند تا تیربارانشان کنند. در همین حال سردسته جوانان، لحظاتی پیش از اعدام خطابه‌ای قرائت می‌کند و در نهایت جوخه شلیک می‌کنند.

گلوله‌های تفنگ تبدیل به لاله‌هایی می‌شوند و روی پرچمی می‌ریزند و در سکانس بعدی، پرچم جمهوری اسلامی در همان محل به اهتزاز در می‌آید و سربازان مقابلش احترام نظامی می‌کنند.

مجید رحمتی، بهروز تنابنده، مهدی شیخ صراف، محمدباقر مفیدی کیا و هادی جعفریان بازیگران این فیلم هستند و مرتضی علی عباس میرزایی نیز آن را کارگردانی کرده است.

«درختان حماسی» را می‌توانید پنجشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این فیلم هم برای پخش در ساعت ۹:۳۰ و ۱۳:۳۰ روز جمعه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.