جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

در مراسم تشییع پیکر زنده یاد «حسین محب‌اهری» چه گذشت؟

مراسم تشییع پیکر مرحوم «حسین محب اهری»

سینماپرس: مراسم تشییع زنده‌یاد حسین محب‌اهری، ۲۷ دی ماه با حضور چهره‌های عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون و موسیقی از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع زنده‌یاد حسین محب‌اهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح پنجشنبه ۲۷ دی با حضور چهره‌های عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون و موسیقی در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده اصغر همت بود، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: همه ما امروز در فقدان هنرمندی عزیز، دوست داشتنی، رفیق و با نشاط گرد هم جمع شده ایم. فقدان محب اهری برای ما غم سختی است و باعث تأثر همه شده است زیرا ندیدن نقش آفرینی مردی که بیش از ۵ دهه به ایفای نقش می پرداخت، غم انگیز است.

وی با اشاره به دوران مبارزه محب اهری با بیماری سرطان، اظهار کرد: بزرگترین نقش آفرینی او در زندگی مبارزه با بیماری بود. او امید به زندگی داشت و به مرگ هم لبخند زد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم قدر پیشکسوتان و هنرمندان مان را بیشتر از پیش بدانیم.

در ادامه اصغر همت با بیان اینکه امروز همه ملت ایران عزادار هستند زیرا همه با حسین محب اهری خاطره دارند، از ایرج راد به عنوان دومین سخنران مراسم دعوت کرد تا درباره زنده یاد محب اهری سخن بگوید. راد در ابتدای سخنان خود گفت: عزیزی که در مقابل ما آرمیده است، تمام وجودش عشق به زندگی است و من باور ندارم که از میان ما رفته باشد. هر لحظه فکر می کنم که حسین محب اهری می ایستد و از ما می خواهد تا کوپن زندگی مان را برای امروز به خوبی خرج کنیم.

وی افزود: حسین عاشق هنرش، بازیگری و صحنه و مردم بود و وقتی با وجود بیماری و دردی که در وجودش بود روی صحنه می رفت، عاشقانه بازی می کرد و حرفش را برای مردم و جایگاه مردم می زد.

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر یادآور شد: حسین محب اهری برای کودکان و نوجوانان و آثار کمدی کارهای ارزشمندی کرد. او ۸۰ کار صحنه ای داشت و در بیش از ۲۰۰ اثر تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت، به همین خاطر در دل مردم همچنان جای دارد. حسین از خود عشق به زندگی، استواری و لذت بردن از هر لحظه، کار کردن و استوار ماندن تا آخرین لحظه عمر را به جا گذاشت.

در ادامه اصغر همت با اشاره به اینکه حسین محب اهری با ذوق می گفت که قرار است در سریال جدید کیانوش عیاری به ایفای نقش بپردازد، افزود: او با وجود اینکه در بستر بیماری بود از ایفای نقش نوح در نمایش جدید مریم کاظمی صحبت می کرد و تحلیل خود را درباره این نقش بیان می کرد.

سپس علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: در مراسم تشییع لبخند، مهربانی، شور به هنر و بازیگری شرکت کردن کار سختی است. ما به حسین در هر شرایطی که فکر می کنیم، ناخودآگاه لبخند می زنیم. همه از شور بیکران حسین به زندگی و بودن حرف زدند، این جادو به واسطه هنر بازیگری در او شکل گرفته است. حسین می گفت که می خواهم زنده بمانم و نقش هایی را که بازی نکرده ام بازی کنم.

وی ادامه داد: در پشت صحنه سریال «۸۷ متر» که آخرین اثری است که حسین محب اهری در آن به ایفای نقش پرداخت، به طور مطلق عزای عمومی است. هر لحظه که حسین می آمد، شور و شعف به درون گروه تزریق می شد.

دهکردی با بیان اینکه کیانوش عیاری به دلیل حضور در مراسم سوگواری خانوادگی نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند، یادداشت کوتاهی از او را قرائت کرد. عیاری در بخشی از یادداشت خود چنین گفته بود: حسین محب اهری در این چند روز وقتی مقابل دوربین قرار می گرفت، آدم دیگری می شد و انگار نه انگار که چیزی در کمین نشسته تا او را برباید.

در بخش دیگری از این مراسم همت به علاقه زنده یاد محب اهری به موسیقی و آواز ایرانی اشاره کرد و پس از آن حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری، چند بیت را به یاد محب‌اهری خواند.

در این بخش از مراسم آتیلا پسیانی دوست صمیمی زنده‌یاد محب اهری برای ایراد سخنانی دعوت شد. پسیانی بسیار متأثر بود و بغضی که در گلو داشت اجازه صحبت کردن را به او نمی داد. وی در سخنان کوتاهی گفت: از وقتی که نوید محمدزاده خبر فوت حسین محب اهری را به من داد حس کردم زندگی بدون حسین چیز دیگری است.

وی در حالیکه اشک می ریخت، اظهار کرد: تمام خاطراتی که طی ۴۳ سال با حسین داشتم با کسی به اشتراک نمی گذارم و خسیسی می کنم.

پسیانی خانواده زنده یاد حسین محب اهری را خانواده خود دانست و تأکید کرد: نمی دانم وقتی آدم با کسی اینقدر نزدیک است، چه باید بگوید.

مریم کاظمی کارگردان تئاتر که طی چند سال اخیر با زنده یاد حسین محب اهری همکاری داشت نیز به عنوان آخرین سخنران، اظهار کرد: احساس می کنم حسین محب اهری زنده است. فکر می کنیم کسی که از میان مان می رود را با خاطرات مان به یاد می آوریم، از شما می خواهم حسین را با بهترین خاطرات و در بهترین وضعیت به یاد بیاوریم.

وی ادامه داد: حسین جان غم فراق تو آنقدر عمیق است که نمی توانیم آن را سر کوچه و خیابان فریاد بزنیم، آنقدر عمیق است که آن را در ته قلبم دفن کرده ام. ترس از دست دادن از سال ۹۰ و وقتی اولین خبر بیماری به حسین محب اهری داده شد، با من بود ولی از حسین محب اهری یاد گرفتم که باید با ترس هایمان مواجه شویم.

این کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود تأکید کرد: همه می گویند که من هوای حسین محب اهری را داشتم ولی واقعیت این است که حسین محب اهری هوای من را داشت و من را جلا داد. محب اهری این شجاعت را از همه مان می خواست که با ترس هایمان مواجه شویم.

پس از این سخنان مراسم اقامه نماز بر پیکر زنده یاد حسین محب اهری برگزار شد و سپس این بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون به سمت خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

رضا کیانیان، اکبر زنجانپور، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، محمد مهدی عسگرپور، افشین هاشمی، هدایت هاشمی، سهیلا گلستانی، قطب الدین صادقی، حسین کیانی، سعید داخ، حمید پورآذری، اصغر دشتی، آتوسا قلمفرسایی، رضا ناجی، شهرام گیل آبادی، حمید شاه آبادی، قادر آشنا و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از حاضران در مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسین محب اهری بودند.

*مهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.