شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

«نت‌فلیکس» در سال ۲۰۱۸ چقدر صرف تولیدمحتوا کرد؟

شبکه «نت‌فلیکس»

سینماپرس: بر اساس گزارش های منتشر شده، کمپانی «نت‌فلیکس» در سال ۲۰۱۸ میلادی رقمی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تولید محتوا هزینه کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، «نت‌فلیکس» طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار صرف تولید محتوا کرده است و تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند امسال این رقم به ۱۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

صرف هزینه ۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلاری نت‌فلیکس در سال ۲۰۱۸ افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را با رقم ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری درپی داشته است و این نشان از سیر صعودی تولید محتوا در این غول رسانه‌ای دارد.

تحلیل‌گران وال‌استریت پیش‌بینی کرده‌اند که سال جاری میلادی ۲۵ درصد بر هزینه تولید محتوای نت‌فلیکس افزوده خواهد شد و به رقم ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

پس چه زمانی نت‌فلیکس پایش را از روی پدال گاز سرعت تولید محتوا برخواهد داشت؟

«دنیل سالمون» تحلیل‌گر بازارهای سرمایه BMO در این مورد گفت: «پس از پرداخت ۱۵ میلیارد دلار جهت نیل به سطحی پایدار در تولید محتوای اوریجینال در سال ۲۰۱۹، صرف هزینه محتوای نقدی نت‌فلیکس در سال‌های آتی تعدیل خواهد گردید. همچنین هزینه محتوای نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۰ به رقم ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

مادامیکه نت‌فلیکس به نوشتن چک‌های رقم بالا برای تولید برنامه ادامه می‌دهد، این کمپانی همچنین در سطح وسیعی هزینه‌های بازاریابی را با ارتقاء همان محتواهای اوریجینال، افزایش خواهد داد. هزینه‌های بازاریابی در سال ۲۰۱۸ از ۶۵ درصد تا ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار افزایش یافت. تحلیل‌گران بر این باورند که در سال ۲۰۱۹ با رشد ۲۲ درصدی اگرچه به طرز چشمگیری کمتر، به حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

یکی از مهم‌ترین دلایل این هزینه‌های هنگفتی که نت‌فلیکس بر آن اصرار داشته و همچنان ادامه می‌دهد، مواجه جدی با رقبای اینترنتی در این حوزه از غول‌هایی چون «دیزنی» «وارنر مدیا» و «ان‌بی‌سی یونیورسال» است. بنابراین، تمرکز نت‌فلیکس بر ایجاد خندق به جای توزیع و آزادسازی سود بدست آمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.