یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

در حضور مصطفی رحماندوست صورت گرفت؛

نقدهای نوجوانان گچسارانی بر کتاب «کاش حرفی بزنی»

نشست ادبی دوپنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مصطفی رحماندوست

سینماپرس: نشست ادبی دوپنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مصطفی رحماندوست در شهر گچساران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد، رحماندوست در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گچساران نقدهای نوجوانان درباره کتاب «کاش حرفی بزنی» را شنید و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.

بر اساس این گزارش نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست معتقد بودند اگرچه احساس و عاطفه خوبی در شعر جاری است اما زبان شعری این کتاب با زبان نوجوانان امروز مطابقت ندارد.

 در همین حال شاعر کتاب «کاش حرفی بزنی» در پاسخ به پرسش زینب شیخی عضو ادبی مرکز فرهنگی‌هنری گچساران درباره انگیزه و دلایل پرداختن شاعر به عشق دوران نوجوانی گفت: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن عشق در دوران نوجوانی برخود لازم دانستم که به این موضوع مهم بپردازم، هرچند در ابتدا با واکنش‌هایی روبرو شدم .

هم‌چنین غزال قوام‌منش عضو مرکز کانون باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مورد تضاد و ناهم‌خوانی رنگ واژه‌ها و تصاویر کتاب پرسش‌هایی را مطرح کرد که رحماندوست پاسخ داد: من واژه‌های رنگی را از دنیای کودکی و نوجوانی گرفته‌ام  اما صحافی و گرافیک کتاب، نظر خودم را هم جلب نکرد و قول می‌دهم در چاپ جدید، این مشکل رفع شود.

رحماندوست در ادامه در مورد جوشش و کوشش در سرایش شعر، قالب‌های کلاسیک، نیمایی و سپید و ویژگی‌های هر یک در شعر و موسیقی شعر برای نوجوانان توضیح‌هایی ارایه کرد.

محمود پیروزه سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور این شاعر صاحب‌نام کودک و نوجوان در این استان گفت: مصطفی رحماندوست شاعر خاطره‌ساز نسل‌های گذشته و آینده است و با آثار دیروز و امروزش همیشه در خاطره ماندگار خواهد بود.

برنامه ادبی دو پنجره با شعر خوانی اعضا، نواختن موسیقی، هم‌خوانی شعر «انار» اعضای مراکز فرهنگی هنری آغاز و با اهدای لوح‌ یادبود و هدایا به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.