یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

واکاوی نقش مستشاران امریکایی در قتل عام فیضیه

مستند «سایه های پنهان»

سینماپرس: قسمت سوم مستند «سایه های پنهان» به بررسی نقش مستشاران نظامی آمریکایی در هجوم به مدرسه فیضیه و قتل عام طلاب آن در دهه چهل شمسی می پردازد.

به گزارش سینماپرس، سومین قسمت از مستند «سایه های پنهان» ساخته محمدرضا محمدی نجات امشب پخش می‌شود. این مستند با حمایت شبکه جهانی سحر و شبکه مستند سیما ساخته شده. «سایه‌های پنهان» امشب با تصاویر منحصر به فرد خود از آرشیوهای ارتش ایالات متحده آمریکا از راز حمایت مستشاران آمریکایی در آموزش سرکوب به کماندوها و نیروی هوایی شاهنشاهی در به خاک و خون کشیدن اعتراضات روحانیون و عشایر در دهه چهل پرده‌برداری می‌کند.

مستند «سایه‌های پنهان» با موضوع بررسی زوایای پیدا و پنهان چهار دهه حضور مستشاری آمریکایی‌ها در عصر پهلوی دوم، به آنتن رسانه ملی رسیده است. این مستند از دو شب قبل روی آنتن شبکه مستند رفته است و پخش آن تا دوشنبه ادامه دارد.

عوامل این مستند عبارتند از: نگارش: مصطفی نیکزاد، مشاور نظامی: امیر غلامحسین دربندی، دستیار کارگردان: مصطفی نجفی، تصویر: محمد رضا محمدی نجات، سید اکبر رضوی، اکبر گزاری، دستیار تصویر و صدا:اردشیر حیاتی فر ،گوینده علی اصغر قره خانی.

سومین قسمت از مستند سایه های پنهان که امشب ساعت ۲۰:۳۰از شبکه مستند پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.