یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

سفر تئاتر کوچک «گل اومد، بهار اومد» به مازندران

تئاتر کوچک «گل اومد، بهار اومد»

سینماپرس: تئاتر کوچک «گل اومد بهار اومد» به کارگردانی مژده ذکریاپور در مدرسه روستاهای شیرگاه و ساری استان مازندران اجرا می‌شود.

به‌گزارش سینماپرس، این نمایش با شیوه‌ی دستکشی و مدت زمان ۲۰ دقیقه برگرفته از کتابی با همین نام نوشته‌ی منوچهر نیستانی است که از سوی اداره‌کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۶ تولید شده است.

بر اساس این خبر این نمایش در روزهای دوم و سوم بهمن ۱۳۹۷ میهمان کودکان و نوجوانان روستاهای ایوک، بورخیل، کلیج‌خیل، آهنگرکلا، فرامرزکلا، عالم‌کلا، مهدی‌آباد، سرخ‌کلا و کردآباد از توابع شیرگاه خواهد بود و روز چهارم بهمن در شهر ساری مازندران اجرا می‌شود.

خلاصه داستان این نمایش چنین است که: نخودی توی یک صحرا زندگی می‌کرد، روزها بعد از رفتن برف و سرما منتظر بهار بود اما خبری  از آمدن بهار نبود تا این‌که فال‌گیر خبر بسته شدن راه بهار را توسط دیو داد.

نخودی به جنگ دیو می‌رود و شکستش می‌دهد و پس از آن عمو نوروز نوید آمدن بهار را به دشت و صحرا می‌دهد.

بر این اساس امیرحسین انصافی آهنگ‌سازی تئاتر «گل اومد بهار اومد» را  انجام داده و در نقش‌های دیو و عمونوروز نیز بازی کرده است.

هم‌چنین مریم خاکسار تهرانی به عنوان راوی و مژده ذکریاپور در نقش نخودی، فال‌گیر و طراح و بازی دهنده عروسک‌ها در این نمایش بازی می‌کنند.

برهمین اساس دستیاران ساخت این نمایش نیز مهدیه علیزاده‌تهرانی، فاطمه مشهدی، زهرا مشهدی، ساجده زین‌العابدینی، فاطمه عطارد، زهرا طالش‌پور، یاسمن فودژ و فائزه دولت‌مند هستند و مجری طرح آتسا شاملو است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.