سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

خانه هنرمندان یا ویترین بازماندگان دوره طاغوت؟

سر در خانه هنرمندان ایران*

سینماپرس: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی خانه هنرمندان با بایکوت کامل هنرمندان انقلابی و جوان، به طور کامل به ویترینی برای معرفی وتبلیغ آثار شبه‌هنرمندان قبل ازانقلاب تبدیل شده است!

به گزارش سینماپرس، تارنمای خانه هنرمندان طی روزهای اخیر بیش از آنکه به پایگاه اطلاع‌رسانی یکی از نهادهای فرهنگی وابسته به نظام جمهوری اسلامی شباهت داشته باشد به محلی برای چهره‌های هنری درباری شباهت یافته است! به طوری که طی روزهای اخیر، کاملاً به معرفی فیلم‌های قبل از انقلاب و همچنین چهره‌های اغلب بدنام و با سوابق منفی عصر طاغوت اختصاص یافته است. به طوری که گویی از نظر این تارنما، اتفاقی به نام انقلاب اسلامی در ایران رخ نداده، چون تقریباً تمام حجم صفحه اول آن، نیم قرن عقب است و به معرفی فعالیت‌ها و هنرمندنماهای قبل از انقلاب اختصاص دارد.

به طور مثال، یکی از مطالب صفحه اول تارنمای خانه هنرمندان در یک هفته اخیر، به پوری بنایی، بازیگر بدنام فیلمفارسی‌ های قبل از انقلاب اختصاص دارد. بازیگری که اغلب آثارش، مصداق بارز فساد و فحشاء هستند، اما مدتی است که از سوی جریان‌هایی از جمله «خانه هنرمندان ایران» مطرح می‌شود! بهمن فرمان‌آرا هم از دیگر چهره‌های بازمانده از آن دوران است که سابقه همکاری‌هایش با دربار و اشرف پهلوی و وزارت فرهنگ پهلبد، برای همه آشکار است.

جلال مقدم نیز از دیگر چهره‌های منفی سینمای عصر طاغوت است که این روزها نامش در صفحه اول تارنمای خانه هنرمندان دیده می‌شود. اغلب مطالب صفحه اول پایگاه اطلاع‌رسانی خانه هنرمندان نیز به همین ترتیب، در اختیار معرفی آثار هنری و چهره‌های کهنه و اکثراً وابسته به دربار است.


جای شگفت است که در صفحه اصلی این پایگاه، حتی نام یک هنرمند یا فعالیت هنری سال‌های اخیر یا حتی دوران پس از انقلاب نیز دیده نمی‌شود!

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.