سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

با ارزش چندین میلیارد دلاری؛

عربستان حامی سارقان محتواهای رسانه‌ای قطر

عربستان پشتوانه سرقت محتواهای تلویزیونی از قطر

سینماپرس: گروه رسانه‌ای «بین مدیا» قطر از هالیوود خواستار ملحق شدن به مبارزه علیه دزدان محتواهای رسانه‌ای شامل «رویدادهای ورزشی» «فیلم» و «محتوای تلویزیونی» به ارزش میلیاردها دلار به پشتیبانی عربستان، شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، گروه رسانه‌ای «بین مدیا» قطر از هالیوود خواستار ملحق شدن به مبارزه علیه دزدان محتواهای رسانه‌ای شامل «رویدادهای ورزشی» «فیلم» و «محتوای تلویزیونی» به ارزش میلیاردها دلار به پشتیبانی عربستان، شد.

گروه رسانه‌ای «بین مدیا» مستقر در دوحه قطر، مجموعه اسناد و شواهدی با ذکر جزئیات در مورد چگونگی سرقت محتواهای رویدادهای ورزشی توسط «satcaster beoutQ» شامل برنامه‌هایی از قبیل «مسابقات فوتبال» «بازی‌های فوتبال» «مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک» و «رویدادهای المپیک» به بیش از ۲۰ کشور از طریق ۱۰ کانال رمزگذاری شده، گردآوری و ارائه کرده است که در آن‌ها عربستان تمام و کمال در پشت همه این سرقت‌های محتوایی با ارزش چندین میلیارد دلاری قرار دارد.

این گروه رسانه‌ای همچنین beoutQ را به فراهم کردن دسترسی غیرقانونی به هزاران فیلم سینمایی درجه یک هالیوودی و شوهای تلویزیونی از طریق اَپلیکِیشن‌های جاسازی و رمزگذاری شده در دستگاه‌های «ست‌تاپ‌باکس»( set-top boxes) متهم کرده است.

«beoutQ» همچنین متهم به ارسال محتوای دزدیده شده از طریق «عرب سَت»(Arabsat) ماهواره‌ متعلق به عربستان سعودی کرده است که خدماتش در ریاض پایتخت این کشور ارائه می‌گردد و به مشتریان خاورمیانه تا آنسوی فلوریدا خدمات می‌دهد. «عرب سَت» توسط دولت عربستان سعودی کنترل می‌گردد.

لازم به ذکر است که علی‌رغم رد این ادعا توسط مسولین رسانه‌ای «beoutQ» و مقامات سعودی، گروه‌های «فیفا» و «یوفا» اعلام کرده‌اند که در این مورد روند اقدام قانونی علیه «beoutQ» که با پشتوانه تمام و کمال عربستان سعودی صورت می‌گیرد را از طریق مراجع قانونی و دادگاه پیگیری خواهند کرد. پیش‌تر نیز «بی‌بی‌سی» و «اسکای» از شرکت نامبرده به همین دلیل و اتهامات اعتراض شدید خود را با حمایت و پشتوانه اتحادیه اروپا نسبت به این سرویس اعلام کرده‌اند.

گروه رسانه‌ای «بین مدیا» متعلق به کشور قطر همچنین اعلام کرده که این رسانه سارق از طریق اَپ‌های «beoutQ’s apps»  ده هزار عنوان از فیلم‌های عمده بین‌المللی و سریال‌های تلویزیونی را از مراجع دیگر نیز سرقت کرده‌ است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.