دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

یادی از یک صدابردار باسابقه سینما در آستانه برگزاری جشنواره؛

همسر«اصغر شاهوردی»: نه«حیدریان» یادی از ما کرد؛ نه سینماگران جویای احوال مان شدند/ اگر به مراسم های سینمایی دعوت شویم برای روحیه همسرم خوب است

اصغر شاهوردی*

سینماپرس: اشرف افشاری همسر اصغر شاهوردی صدابردار باسابقه سینمای ایران که سالهاست بر اثر سانحه در هنگام فیلمبرداری در خانه بستری است گفت: اوضاع جسمی و روحی اصغر شاهوردی این روزها بسیار بد است؛ متأسفانه طی ماه های اخیر نه آقای «حیدریان» یادی از ما کرد؛ نه سینماگران جویای احوال مان شدند. من امیدوارم حداقل آقای انتظامی به عنوان سرپرست جدید سازمان سینمایی یادی از اصغر شاهوردی که این روزها بسیار غم زده و بیمار است بکنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اوضاع روحی آقای شاهوردی بسیار بد است؛ او چون بیش از گذشته متوجه اطرافش شده و می بیند که کسی از او یادی نمی کند بسیار ناراحت است و در خانه هم زیاد با من و فرزندانم ارتباطی برقرار نمی کند.

افشاری ادامه داد: از نظر جسمی هم فیزیوتراپی هایش مرتب انجام می شود و مسئولان خانه سینما به ما کمک کردند که این اتفاق بیفتد اما انجام فیزیوتراپی به این معنا نیست که حال او خوب شده و فقط برای اینکه اتفاقات ناگوار بیشتری برایش رخ ندهد فیزیوتراپی انجام می شود.

همسر صدابردار باسابقه سینما خاطرنشان کرد: متأسفاننه علیرغم اینکه در گذشته همکاران وی و سینماگران به منزل ما می آمدند و حال اصغر را جویا می شدند از عید تاکنون هیچ کس به منزل ما نیامده و حالی از او نپرسیده است؛ گویا دیگر نه مدیران سینمایی به یاد اصغر شاهوردی هستند نه سینماگران و همکارانش یادی از او می کنند و همه این اتفاقات باعث شده که او روز به روز بیشتر در دام افسردگی برود. من همیشه آماده بوده و هستم که از تمامی هنرمندان و هنردوستانی که به عیادت اصغر می آیند با روی گشوده استقبال نمایم چرا که تمامی ما به دیدار آن ها نیاز داریم و حضور آن ها می تواند برای ما کمک بزرگی باشد.

وی در پاسخ به این سوأل که اگر آقای شاهوردی به مراسم های سینمایی دعوت شوند امکان حضور در آن مراسم ها را دارند یا خیر اظهار داشت: من از حضور در هر مراسمی استقبال می کنم به دلیل اینکه برای روحیه همسرم بسیار خوب است.

افشاری تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که ایشان بنیان گذار صدای سر صحنه ایران است؛ سینما مدیون اصغر شاهوردی است و من و او در این روزهای گرفتاری و بیماری نباید تنها بمانیم. من نیز دیگر توانم هم در حال از دست رفتن است.

گفتنی است؛ اصغر شاهوردی به عنوان یکی از بنیان گذاران صدابرداری سر صحنه در سینمای ایران است و صدابرداری فیلم‌هایی چون «اجاره‌نشین‌ها»، «خانه‌ دوست کجاست؟» «باشو غریبه کوچک»، «هامون»، «سارا»، «قرمز»، «موج مرده»، «بمانی»، «زیر پوست شهر» و ... را در کارنامه خود دارد. اصغر شاهوردی آبان‌ماه سال ۱۳۸۶ پس از بازگشت از لوکیشن فیلم «چراغی در مه» از شمال کشور دچار حادثه رانندگی و آسیب دیدگی مغزی جدی شد. این صدابردار با سابقه سینمای ایران در پنجمین و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای صدابرداری فیلم های «نار و نی» و «خانه دوست کجاست» برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.