دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

گپ سینماپرس با کارگردان انیمیشن «بنیامین»؛

عنایتی نوش آبادی: نحوه قرعه کشی آثار پویانمایی و مستند در جشنواره اصلاً درست نبود/ در «بنیامین» از الگوهای فیلمنامه نویسی به سبک دیزنی بهره بردیم

انیمیشن سینمایی «بنیامین»

سینماپرس: محسن عنایتی نوش آبادی کارگردان انیمیشن سینمایی «بنیامین» که در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر حضور دارد گفت: نحوه قرعه کشی آثار پویانمایی و مستند در جشنواره اصلاً درست نبود و اینکه این آثار در اولین سانس های سینمای رسانه به نمایش درآیند و فقط روزهای آن ها با هم متفاوت باشد اصلاً دردی از سینمای مهجور انیمیشن و مستند درمان نمی کند و مسئولان باید تدبیری کنند تا از سال آتی آثار مستند و پویانمایی هم همانند آثار رئال و زنده داستانی در یک رده قرار بگیرند.

وی در گفتگو با سینماپرس افزود: یکی دیگر از ایراداتی که به نحوه داوری آثار انیمیشن در این جشنواره وارد است اینکه یک جایزه ویژه هیأت داوران برای آثار انیمیشن در نظر گرفته شده، این در حالی است که مسئولان می بایست حداقل مانند بخش نگاه نو یا یک هیأت داوران مجزا برای این آثار در نظر بگیرند و هم اینکه سیمرغ جداگانه ای همه ساله برای آثار انیمیشن اختصاص بدهند و با حمایت شان از سینمای انیمیشن کاری کنند که همه ساله حداقل شاهد حضور ۳-۴ اثر انیمیشن در جشنواره فیلم فجر که مهمترین رویداد سینمای کشور است باشیم.

کارگردان «بنیامین» تأکید کرد: متأسفانه مسئولان سینما و جشنواره با بی توجهی به سینمای انیمیشن اکران بسیار محدودی هم برای این آثار در نظر گرفته اند که بسیار ناراحت کننده است و نشان از آن دارد که علیرغم وعده ها گویا قرار نیست حمایت چندانی از سینمای انیمیشن صورت گیرد.

عنایتی نوش آبادی سپس در رابطه با داستان «بنیامین» و نحوه ساختش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کودکان و نوجوانان مخاطبان هدف این اثر هستند و من امیدوارم در زمان اکران همه کودکان و نوجوانان بتوانند برای یک بار هم که شده به تماشای «بنیامین» بنشینند؛ ساخت «بنیامین» نزدیک به ۲ سال زمان برد و فضای کار ما فضایی تاریخی و در زمان مصر باستان است و ما همه تلاش خود را به کار بردیم تا در ساخت این اثر زبانی جهانی داشته باشیم تا در صورت اکران آن در سایر کشورهای دنیا همه مردم بتوانند از آن لذت ببرند.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: ما در «بنیامین» از الگوهای فیلمنامه نویسی به سبک دیزنی بهره بردیم و بنده تأکید می کنم که ما بیشترین وسواس را در زمان نگارش فیلمنامه انجام دادیم و خیلی با دقت و جزئیات آن را به اتمام رساندیم و به خصوص اینکه از نظر مخاطب شناسی هم روی این اثر کار ویژه ای کردیم و تمام تلاش مان را به کار بردیم تا علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگترها هم بتوانند از تماشای این فیلم لذت ببرند.

وی ادامه داد: چنگیز جلیلوند و ناصر طهماسب از جمله دوبلورهای پیشکسوتی هستند که ما افتخار همکاری با آن ها را در «بنیامین» داشتیم و مدیریت دوبلاژ این اثر هم بر عهده امیر زند و موسیقی «بنیامین» هم توسط بهزاد عبدی ساخته و توسط ارکستر ویرتوزهای کیف در اوکراین اجرا شده است.

عنایتی نوش آبادی در خاتمه این گفتگو افزود: سینمای انیمیشن نیازمند حمایت ویژه و جدی مسئولان است و باید به آن بها داده شود؛ امروزه در اغلب کشورهای دنیا توجه ویژه ای به سینمای انیمیشن می کنند اما متأسفانه ما دست روی دست گذاشته و تنها به وعده هایی که عملی نمی شوند بسنده می کنیم و فیلمسازان و دغدغه مندان این حوزه با زحمت شخصی و تلاش شبانه روزی شان سینمای انیمیشن را به این جایگاه رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.