سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

نگاهی به نشست مطبوعاتی جشنواره؛

تکرار بازی با الفاظ توسط دبیر جشنواره فیلم فجر/ آقای داروغه زاده شفاف باشید!

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همچون گذشته با الفاظ بازی می کند و سعی در پنهان کردن مشکلات عدیده این رویداد سینمایی دارد.

به گزارش سینماپرس روز گذشته ابراهیم داروغه زاده در نشست خبری جشنواره با فرافکنی پاسخ سوألات انتقادی نمایندگان رسانه ها را نداد و علیرغم آنکه مسئولان سینمایی و وزارت ارشاد مرتباً دم از شفاف سازی در سینما می زنند سعی در پنهان کردن واقعیت ها داشت!

به عنوان نمونه وی در پاسخ به سوأل سیدرضا منتظری از سینماپرس مبنی بر اینکه «شما در یکی از مصاحبه های اخیرتان اظهار داشتید سینما می تواند یکی از دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی باشد؛ آیا این پاسخ به این معنا است که ما نیاز به تولید فیلم جدیدی در جشن ۴۰ سالگی انقلاب که همه دستگاه های دولتی به توصیه آقای رئیس جمهور موظف و مکلف به بزرگداشت این جشن شدند، نداریم؟؛ چرا ما فقط شاهد تولید چند اثر معدود استراتژیک هستیم که آن ها هم توسط حوزه هنری، سازمان اوج و... تولید شده اند و سازمان سینمایی و نهادهای تابعه این سازمان هیچ نقشی در آن نداشتند؟» به فرافکنی پرداخت.

داروغه زاده در جواب سینماپرس گفت: «سینمای ایران یکی از مهمترین دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی است و البته سینمای بعد از انقلاب هم مرهون امام انقلاب بود که در نخستین موضع‌گیری فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. شما چه حوزه ای را سراغ دارید که اینقدر بتواند همدلی ایجاد کند و در دنیا افتخارآفرین باشد!»

پاسخ دبیر جشنواره فجر که اتفاقا معاون نظارت و ارزشیابی سینما نیز است به این سوأل شفاف بسیار عجیب بود چرا که وی هیچ اشاره ای نکرد که چرا سازمان سینمایی نقش منفعلانه ای به خود گرفته و هیچ اقدامی نه تنها برای تولید آثار ارزشی و استراتژیک نکرده و نمی کند بلکه از سینماگران دغدغه مند این حوزه نیز حمایتی ندارد!

البته داروغه زاده نه تنها در پاسخ به سینماپرس عاجز ماند بلکه در پاسخ به سوألات اکثریت اهالی رسانه نیز پاسخ قانع کننده ای نداشت و مرتباً با فرافکنی یا سوألات را به حاشیه می برد و یا اینکه پاسخی غیر مرتبط به سوألات می داد.

به عنوان مثال او به جای آنکه پاسخ صریح و شفاف بدهد که چرا مراسم افتتاحیه جشنواره در یک مکان غیر معمول و نسبتا دور برگزار می شود پاسخ داد: ما فکر می کردیم از اینکه در جنوب شهر این مراسم را برگزار می کنیم رسانه ها استقبال می کنند!

داروغه زاده با فرافکنی بسیار از این مسأله فرار کرد که هنوز جشنواره در مسیر خنثی سازی و کمرنگ شدن در حرکت است!

باید در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر و جشن های ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر به مسئولان سازمان سینمایی از جمله شخص آقای داروغه زاده یادآور شد که بهتر است همانند شعارهایی که می دهید، با مردم، رسانه ها و اهالی سینما شفاف باشید! اشتباهات خود را بپذیرید و سعی در جبران آن ها داشته باشید و اجازه ندهید تا سینمای ارزشمند کشورمان و همینطور جشنواره با اهمیت فیلم فجر بیش از این به قهقرا بروند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.