سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

گفت و گو با حبیب الله بهمنی، درباره اظهار نظر کردن سلبریتی‌ها در همه حوزه‌ها

هدف سلبریتی‌ها دیده شدن به هر قیمتی است

حبیب الله بهمنی

جوان آنلاین: حبیب الله بهمنی، نویسنده و کارگردان در واکنش به پست اینستاگرامی حمید فرخ نژاد و اظهار نظر کردن سلبریتی‌ها در همه حوزه‌ها گفت: فکر می‌کنم هر هنرمندی می‌تواند نسبت به رویدادهای محیط خود دغدغه داشته و نسبت به آن بی تفاوت نباشد و در رابطه با آن‌ها اظهار نظر کند. اما باید دید این واکنش‌ها و اظهار نظر کردن‌ها واقعا از کجا نشات می‌گیرد؟

حبیب الله بهمنی، نویسنده و کارگردان درباره واکنش هایی که این روزها سلبریتی ها نسبت به تقریبا تمام وقایع، اخبار و رویدادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... کشور دارند،  گفت: به نظر من اظهار نظر کردن سلبریتی ها در همه حوزه ها می تواند از منظر دیدگاه های شخصی، فرهنگ، بینش، گرایش های فرهنگی و سیاسی و جناحی و... باشد و این افراد بر اساس این متر و معیارها می توانند در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... موضع گیری کنند. اما آیا واقعا هدف و نیت شان از این کار چیست؟


حرف زدن با نیت دیده شدن!

کارگردان فیلم سینمایی« شب کایت ها» افزود: به عنوان مثال وقتی آقای فرخ نژاد یا هر کس دیگری در خصوص یک اتفاق، رویداد، یا هر چیز دیگری اظهار نظر می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد، شاید قصد و غرضی در کارش نباشد اما حتما نیت او (آنها) دیده شدن هست. بنابراین ما نمی توانیم خودمان را ترازوی ارزیابی قرار داده و بگوییم ما محور هستیم و تفکرمان درست و دیگران باید از این مطق، طرز فکر و محور تبعیت و بر همین مدار حرکت کنند.

واکنش سلبریتی ها به رویدادها هیچ گره ای از مشکلات مردم باز نمی کند

وی معتقد است: واکنش یک سلبریتی به هر رویدادی، قطعا آن مسئله را حل نخواهد کرد و هیچ تحلیل و بررسی ای عمیق از دل این کار هم بیرون نخواهد آمد. گفتن اینکه این موضوعات به سلبریتی ها چه ربطی دارد هم اشتباه است. سلبریتی نمی تواند بی تفاوت باشد اما کار سلبریتی قطعا چیز دیگری است. بی شک سلبریتی ها با این کارشان، خودشان را تابلو می کنند و هدف شان هم مطرح شدن خودشان است نه حل شدن مشکلات و باز شدن گره ای از کار خلق روزگار.

هدف سلبریتی ها از این اقدامات دیده شدن است

کارگردان فیلم سینمایی« سیب و سلما» در پایان تصریح کرد: این اقداماتی که گاها از سوی سلبریتی ها انجام می شود نه تنها ارزش خبری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... ندارد بلکه تنها برای آمدن عکس شان روی جلد مجلات زرد است و اینکه آنها بتوانند بیشتر در فضای مجازی، نشریات،‌ روزنامه ها و خبرگزاری ها و رسانه ها دیده و مطرح شوند. واکنش آنان نسبت به وقایع مختلف هیچ تاثیری روی سیاست گذاری های فرهنگی و تغییر روند برطرف ساختن مشکلات جامعه نداشته و صرفا یک حرکت تبلیغاتی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.