چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

خدا را شکر کنید، انقلاب هست تا ضعف‌هایتان را گردنش بیندازید

افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

جوان آنلاین: معتمد آریا که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های همین کشور و نظام بزرگ شده است حالا می‌گوید در این ۴۰ سال همواره با توقیف روبه‌رو بود و از قضا همین توقیف‌ها بودند که باعث رشدش شده‌اند! حتی اگر قبول کنیم این چهل سال هیچ چیز و هیچ چیز برای امثال معتمد آریا نداشته، حداقل برای آن‌ها بهانه خوبی بود تا ضعف‌ها و شکست‌های خود را به گردن انقلاب اسلامی بیندازند

فاطمه معتمد آریا، بازیگر سینما در افتتاحیه جشنواره فجر وقتی با وجود همه‌ی توهین‌ها و بی‌احترامی‌ها به ایران، باز هم مورد لطف مسئولین قرار گرفت و برای تقدیر بر روی سن رفت، با گلایه از چهل سال گذشته گفت: «من دلخور نیستم که هرجا که رفتم، در طی این ۴۰ سال، توقف برایم ایجاد کردند، این توقف باعث شده است جهش بزرگ‌تری داشته باشم، برای این‌که بگویم زن ارزش والاتری دارد، برای این‌که بتوانیم متوقفش کنیم.»

این صحبت اعتراضات بسیاری را در پی داشت و حتی روزنامه کیهان با خطاب کردن معتمد آریا به عنوان «پیرزن بازیگر» با تندی نوشت: «اگر انقلاب اسلامی نبود شما و امثال شما مجال حضور در عرصه هنر سالم را پیدا نمی‌کردید. به برکت همین نظام بود که امروز به‌رغم نمک‌نشناسی‌هایتان همچنان می‌تازید و خود را طلبکار هم می‌دانید! همین شما بودید که در دهه ۷۰ در کنار دو همکارتان به شکلی مبتذل به شهدا اهانت کردید و با بزرگواری نظام روبه‌رو شدید. انتظار آن بود حالا که پیرزنی سرد و گرم چشیده هستید، از گذران عمرتان عبرت گرفته و از حداقل بینش و دانش برخوردار باشید. نمکدان نشکنید، منشا نشر دروغ نشوید و عاقلانه زندگی کنید.»

کاربران فضای مجازی نیز با واکنش نسبت به گفته‌های معتمد آریا دعوت از او در جشنواره‌ای که به نام «فجر انقلاب» برپا است را لطف نظام به وی و امثال وی دانسته و معتقدند اگر انقلاب نشده بود کسی در سینمای فیلمفارسی نقشی به امثال او نمی‌داد.

متأسفانه این نخستین بار نیست که معتمد آریاهایی که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های همین کشور و نظام و بعضاً صداوسیمای این کشور بزرگ شده‌اند لب به سخنانی می‌گشایند که بیشتر به نظر می‌رسد از ژست‌های شبه روشنفکرانه برخواسته است و هدفی جز جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام ندارد. حتی اگر قبول کنیم این چهل سال هیچ چیز و هیچ چیز برای امثال معتمد آریا نداشته، حداقل برای آن‌ها بهانه خوبی بود تا ضعف‌ها و شکست‌های خود را توجیه و به گردن انقلاب اسلامی بیندازند و به واسطه مخالفت‌خوانی‌هایشان فالوور جمع کنند و به جشنواره‌های خارجی بروند! از همین رو به نظر شاید بر زبان، طعنه و کنایه جاری کنند، اما در دل از وجود دیوار کوتاهی چون انقلاب اسلامی خوشحالند.

نظرات

  • محمد انقلابی پور ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۳:۱۹
    0 0
    معتمد آریا که با استفاده از اکسیژن تامین شده در هوای همین نظام نفس میکشد و از آب و غذای همین کشور و نظام تغذیه میکند، حالا می‌گوید در این ۴۰ سال همواره با توقیف روبه‌رو بود و از قضا همین توقیف‌ها بودند که باعث رشدش شده‌اند! چه پررو! اگر انقلاب نشده بود که روسری ای نبود تا روسری آبی بازی کنی!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.