جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

وعده شفاف سازی و فراموشی مسئولان/ چرا اسامی افرادی که کارت سینمای رسانه دریافت کردند منتشر نمی شود؟!

اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: اینک در حالی وارد سومین روز از برگزاری جشنواره می شویم که علیرغم وعده های مکرر مسئولان مبنی بر شفاف سازی در نحوه صدور کارت برای متقاضیان حضور در سینمای رسانه ها، نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه ما شاهد حضور قابل توجه افرادی هستیم که پیش از این بدون مجوز معرفی شده بودند و قرار بود برای آن ها کارت صادر نشود!

به گزارش سینماپرس بیش از یک ماه قبل ده ها نماینده رسانه های رسمی کشور اعم از خبرگزاری ها، سایت های خبری، روزنامه ها و هفته نامه ها ضمن درخواست از حسین انتظامی مدیر جدید سازمان سینمایی مبنی بر عدم اجازه حضور رسانه های غیررسمی شامل شبه رسانه های تلگرامی و اینستاگرامی در کاخ جشنواره خواستار آن شدند که تمهیدی ازسوی مدیران مربوطه اندیشیده شود تا اعضای برخی سایت‌های مجوزداری که صرفاً به انتشار مطالب کپی می‌پردازند در جایی غیر از کاخ رسانه‌ها به تماشای آثار جشنواره بنشینند. دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷

این مطالبه رسانه های رسمی و قانونی کشور در ظاهر با استقبال خوبی از سوی مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی قرار گرفت و از همین رو روابط عمومی جشنواره طی ۳ مرحله مبادرت به انتشار فهرست متقاضیان کارت سینمای رسانه ها کرد که در آن بسیاری از رسانه ها فاقد مجوز معرفی شده بودند.

نکته قابل تأمل آنجا است که مسئولان جشنواره سعی داشتند با وعده های مکرر تأکید کنند که محال است به رسانه های بدون مجوز کارت حضور در سینمای رسانه ها داده شود اما از روز نخست جشنواره ما شاهد حضور مسئولان رسانه های فاقد مجوز در پردیس سینمایی ملت بودیم و جالبتر آنجا بود که برخی از این افراد با خود مهمان هم همراه آورده بودند!

رسانه های رسمی و قانونی کشور از مدت ها قبل در انتظار بودند که ببینند آیا مسئولان فجر سی و هفتم و سازمان سینمایی از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد یا با بی توجهی به قانون مغبون فضاسازی حاشیه سازان خواهند شد؟؛ حال مشخص شده که حداقل تا به امروز مسئولان در این خصوص بازنده شده اند چرا که هم اسامی دریافت کنندگان کارت سینمای رسانه ها را منتشر نکرده اند هم بخشی از افرادی که در پردیس سینمایی ملت جولان می دهند نمایندگان رسانه های غیررسمی و بدون مجوز هستند.

امید است مسئولان جشنواره به خصوص روابط عمومی این رویداد سینمایی وعده شفاف سازی را فراموش نکنند و ضمن انتشار فهرست دقیقی از دریافت کنندگان کارت سینمای رسانه ها قدمی در راستای شفاف سازی بردارند! البته قطعا همه رسانه ها منتظر توضیحات مسئولان جشنواره در خصوص دلیل اعطای کارت سینمای رسانه ها به رسانه های فاقد مجوز و یا حتی افرادی که بدون رسانه مبادرت به ثبت نام جشنواره کرده بودند و اینک در حال جولان دادن در سینمای رسانه ها هستند داشته باشند.

نظرات

  • ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۵:۴۴
    0 0
    منتشر کرده اند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.