سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

نگاهی به فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون»

گم شدن رد خون در ماجرای نیمروز! وقتی درامی عاشقانه، روایتی تاریخی را به حاشیه می برد

نخستین تصویر از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون»

سینماپرس: فیلم سینمایی ماجرای نیمروز:رد خون که در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد و سوای نظر از برخی محتوای ناقص خود، توانست رضایت نسبی مخاطبان و اهالی رسانه را جلب نماید.

محمدرضا شاه حسینی/ فیلم  سینمایی ماجرای نیمروز:رد خون؛ عنوان سومین همکاری مشترک سید محمود رضوی و محمد حسین مهدویان است که در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد و سوای نظر از برخی محتوای ناقص و یا بعضا مجهول خود، توانست رضایت نسبی مخاطبان و اهالی رسانه و حتی داوران جشنواره را جلب نماید. فیلمی که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است و بظاهر می خواهد روایتگر عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی باشد. عملیاتی که در واقع جنگ با منافقان بود و بعد از صدور قطعنامه و اعلام پایان جنگ صورت پذیرفت و این همه در حالی است که کارگردان در این فیلم و به کمک فیلمنامه نویسان خود سعی می کند تا به بهانه این واقعه بزرگ تاریخ معاصر کشورمان، به بطن یک ماجرای عاطفی وارد شود و متاسفانه آن روایت عاشقانه را بر اصل داستان خود غالب سازد.



فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ۲، عنوان اثری در ادامه ماجرای فیلم سینمایی نیمروز ۱ است و داستان حول شخصیت های امنیتی سال های ابتدایی انقلاب می گذرد که از قسمت یک این فیلم شخصیت صادق  با بازی جواد عزتی؛ شخصیت کمال با بازی هادی حجازی فر و شخصیت مسعود با بازی مهدی زمین پرداز در آن باقی مانده و شخصیت افشین به بازیگری محسن کیایی نیز به آن ها اضافه شده است. شخصیت هایی که همچنان درگیر مسایل گروهک منافقین هستند و در این میان با موضوع منافق بودن خواهر کمال یا همان همسر افشین مواجه می شوند. زن پرستاری که پس از حضور در جبهه به اسارت درآمده و به منافقین پیوسته است و حالا این دو نیروی اطلاعاتی، در عملیات مرصاد به دنبال خواهر و همسر خود هستند و ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.