جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

نگاهی به روز دوم جشنواره فیلم فجر؛

از اعتراض اهالی رسانه به وعده های پوشالی تا انتقاد نسبت به کیفیت فیلم ها/ نشست های پرسش و پاسخ حرفه ای نیست!

نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه»

سینماپرس: روز دوم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی و کاخ رسانه خالی از حواشی نبود!؛ بسیاری از اهالی رسانه با پوشالی خواندن وعده های مسئولان فجر سی و هفتم خواهان رسیدگی جدی به معضلات شدند؛ یک سوأل مهم هم در این روز پرسیده می شد: «پارکینگ ۲ طبقه وعده داده شده کجاست؟»

به گزارش سینماپرس بخش عمده ای از نمایندگان رسانه های قانونی کشور خواهان شفاف سازی در خصوص کارت های صادر شده برای پردیس سینمایی ملت بودند؛ اتفاقی که علیرغم نظر مساعد رئیس سازمان سینمایی همچنان مسکوت مانده و به همین علت در سینمای رسانه ها شاهد حضور افرادی هستیم که به هیچ عنوان نه به رسانه ها مرتبط هستند و نه به سینما ربطی دارند!  

بر اساس برخی شنیده ها در روز دوم جشنواره حتی اقوام برخی از نمایندگان رسانه های فاقد مجوز قانونی در پردیس سینمایی ملت رویت شده اند! این در حالی است که هنوز برای برخی از اهالی رسانه و منتقدان کارت صادر نشده و همین اتفاق صدای اعتراض شدید اصحاب رسانه را بلند کرده است.

از سوی دیگر عدم شفاف سازی در خصوص رنگ بندی کارت های پارکینگ که با ۳ رنگ قرمز، آبی و سبز تفکیک شده، مشکل جدی برای برخی اهالی رسانه به وجود آورده است. نکته قابل تأمل آنجا است که مسئولان پردیس سینمایی ملت هم در این خصوص ابراز بی اطلاعی می کنند و توضیح شفافی راجع به رنگ بندی کارت های پارکینگ نمی دهند.  

مشکل اینترنت و آنتن دهی به شدت ضعیف موبایل هم همچون سال گذشته خللی جدی در امر خبررسانی برای رسانه ها را در پی داشته و از سوی دیگر کیفیت بسیار پایین صدای سالن نشست های پرسش و پاسخ و عدم تهویه هوای مناسب اغلب اهالی رسانه را آزار داده و پوشش خبری نشست ها را برایشان دشوار کرده است.

علاوه بر این برخی از اهالی رسانه معتقدند کیفیت نشست های پرسش و پاسخ بسیار پایین است و سوالات جدی و درست در این نشست مطرح نمی شود! به عنوان مثال در نشست فیلم «درخونگاه» فردی از ستاد خبری جشنواره با ارسال یک یادداشت بازی متوسط امین حیایی را لایق دریافت سیمرغ می داند و به او ابراز احساسات می‌کند و دیگری هم به مجری نشست پیام می دهد امین حیایی را ببوسید!؛ اتفاقاتی ناراحت کننده و دور از شأن اهالی رسانه، اتفاقاتی که باعث می شود تا روز به روز شأن رسانه ها بیشتر تنزل کند!  

نکته قابل تأمل در این خصوص آنجا است که پیش از جشنواره قرار شده بود یکی از اهالی حرفه ای رسانه که مورد تأیید قاطبه رسانه ها است مدیریت نشست ها را بر عهده داشته باشد، سوألات را غربال کند و اجازه ندهد کیفیت نشست های جشنواره بیش از گذشته کاهش پیدا کند.

همچنین حضور بدون نظم و قاعده عکاسان در نشست های پرسش و پاسخ و جولان دادن آن ها در لابلای صندلی های اهالی رسانه نیز اعتراض شدید اهالی رسانه را در پی داشت.

یک سوأل مهمی هم که در این روز از زبان اهالی رسانه بسیار شنیده می شد اینکه پارکینگ ۲ طبقه وعده داده شده از سوی مسئولان جشنواره که روی آن مانور خبری دادند کجاست؟

همچنین در حالی که امسال اعلام شده بود رفت و آمد خبرنگاران با تخفیف ۶۰ درصد تپ سی به پردیس ملت صورت می گیرد به نظر می رسد این اتفاق هم مثل بسیاری از وعده ها برای پردیس ملت تنها روی کاغذ بوده چرا که شنیده شد برخی اهالی رسانه در خصوص استفاده از تخفیف ۶۰ درصدی با رانندگان این شرکت به مشکل خورده و حتی میان شان درگیری فیزیکی رخ داده است!

کیفیت بسیار پایین محتوایی و ساختاری فیلم ها نیز باعث بهت و تعجب منتقدان و اهالی رسانه شده است. جشنواره ای که مسئولانش وعده می دادند کیفیت بالایی دارد آنقدر ضعیف است که احساس رخوت در اهالی رسانه ایجاد کرده، امید است مسئولان سازمان سینمایی در خصوص دستاورد یک ساله شان پاسخی قانع کننده داشته باشند.

همه این ها اتفاقات دردآور و ناراحت کننده ای است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شأن فرهنگی جامعه سینمایی و رسانه ای را زیر سوأل می برد و معلوم نیست چرا مسئولان با اهمال کاری ها، لجبازی ها و بی توجهی های شان دامنه چنین اتفاقاتی را گسترده تر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.