جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

برگزیده دور گذشته جشنواره جام جم:

ارتباط سرمایه گذاران و برنامه سازان در جشنواره امسال فرصت مغتنمی است

بهنود نکویی

سینماپرس: برگزیده دور چهارم جشنواره تلویزیونی جام جم اضافه شدن بخش بازار در جشنواره امسال را فرصتی برای نزدیک تر کردن سرمایه‌گذاران با برترین‌های تلویزیونی برشمرد.

به گزارش سینماپرس؛ بهنود نکویی کارگردان انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» درباره دلایل انتخاب این اثر در بخش پویانمایی دوره چهارم جشنواره تلویزیونی جام جم گفت:این اثر  پیش تولید مفصلی داشت و این یعنی ما از همان ابتدای امر، تلاش کردیم در تمام بخش‌ها به بهترین شکل عمل کنیم. فضاسازی، طراحی کاراکتر، گرافیک اثر، نوع دکوپاژها، انیمیت و حتی سلیقه و نیاز مخاطب اثر. به عبارت بهتر  هر مرحله از این مجموعه دقیق فکر شده و به اجرا درآمده است مثلا در فضاسازی به طبیعت شمال ایران توجه کرده‌ایم و بررسی دقیقی در این زمینه صورت گرفت. 

وی ادامه داد: طراحی کاراکترهای این اثر طوری طراحی شده اند که کودکان بتوانند با آنها ارتباط برقرار  و حتی به راحتی آنها را نقاشی کنند و در عین حال فضای گرافیکی اثر کاملا متاثر از سبک شخصی ما است که در مجموع انیمیشن‌هایی که ساخته‌ایم، می‌توانید مولفه‌های این سبک شخصی را ببینید؛ زمانی که این اثر در جشنواره قبلی در ۶ رشته نامزد شده و جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورده و حتی زمانی که  در  جشنواره انسی «روبی و جوجه‌ها» را فهرست بیست سریال انیمیشنی برتر از سراسر جهان قرار می‌دهد، یعنی به جوانب مختلف آن توجه کرده‌ایم و در اجرای ایده‌هایمان موفق شده‌ایم. 

کارگردان انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» با بیان اینکه قطعا جشنواره‌ها می‌توانند فضای رقابتی ایجاد کرده و رقابت نیز انگیزه می‌آورد، بیان داشت: وقتی تولیدکنندگان انیمیشن بدانند جشنواره‌ای وجود دارد که می‌توانند اثرشان را در آن شرکت دهند و با دیگر آثار مقایسه شوند، حتما عملکرد رقبا را مد نظر قرار می‌دهند و دست کم تلاش می‌کنند از نیروهای حرفه‌ای‌تر و متخصص‌تر استفاده کنند، اما معتقدم نکته مهمی که در جشنواره جام‌جم وجود دارد،  این است که این جشنواره بر خلاف بسیاری از جشنواره‌های دیگر انیمیشن را به رسمیت می‌شناسد، توجه ویژه به آن دارد و انیمیشن را در کنار سایر بخش‌ها مثل بخش سریال‌ها، برنامه‌های ترکیبی و مسابقات و سایر انواع برنامه‌های تلویزیونی مورد داوری قرار می‌دهد. 

نکویی تصریح کرد: در اختتامیه این جشنواره فرصتی فراهم می‌شود تا انیمیشن‌سازان در کنار سازندگان سایر انواع برنامه‌ها در کنار هم حضور داشته باشند و با هم آشنا شوند. این رویکرد جشنواره از دو بابت برای انیمیشن‌سازان جذاب است؛ یکی اینکه به عنوان برنده یا نامزد بخش‌های مختلف در جمع گسترده‌تری از تولیدکنندگان تلویزیونی مطرح و تقدیر می‌شوند و دوم اینکه فرصت و شانس همراهی و تبادل نظر و همکاری با تولیدکنندگان سایر برنامه‌ها برایشان فراهم می‌شود و می‌دانید که در تولید انواع برنامه‌های تلویزیونی می‌توان از انیمیشن بهره گرفت و تنوع بصری ایجاد کرد.  

کارگردان  انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» افزود: جشنواره جام‌جم یک جشنواره درون سازمانی است و رویکرد درون سازمانی داشته و جذب سرمایه‌گذار در آن تعریف نشده است؛ اما اگر این اتفاق بیفتد حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت. بدون تردید هم تولیدکنندگان از آن استقبال خواهند کرد و هم سرمایه‌گذاران. اگر سیاستگذاران و برگزارکنندگان جشنواره ساز و کاری طراحی کنند که آثار برتر و موفق به سرمایه‌گزاران معرفی شوند و زمینه حمایت مالی برای آنها فراهم شود، چشم‌انداز تازه و بسیار امیدوارکننده‌ای در مقابل تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و همچنین به اعتقاد من فضای رقابتی جشنواره هم گرم و گرم‌تر خواهد شد.

وی گفت: برگزاری بازار فیلم در حاشیه جشنواره‌ها اتفاق رایجی است و در کشورهای صاحب صنعت فیلم و انیمیشن سال‌هاست که اتفاق می‌افتد. یکی از عملکردهای بازارهای فیلم، تسهیل ارتباط بین سرمایه‌گزاران و تولیدکنندگان است.اضافه شدن این بخش در جشنواره امسال جام‌جم می‌تواند چنین رویکردی داشته باشد و فرصتی فراهم کند که سرمایه‌گذاران با برترین‌های تلویزیونی آشنا شوند یا لااقل برترین‌ها و موفق‌ترین‌ها به سرمایه‌گزاران علاقمند به همکاری با سازمان صدا و سیما، معرفی شوند. به نظر من این ایده می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فضای رقابتی جشنواره داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.