یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

برگزیده چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم:

جشنواره جام جم می تواند الگوساز باشد

محمد کارت

سینماپرس: محمد کارت گفت: جشنواره جام جم می تواند با نگاه و داوری درست، برای رسانه ملی ما جریان ساز و تأثیرگذار باشد.

به گزارش سینماپرس؛ محمد کارت برگزیده بهترین کارگردانی برای «آوانتاژ» در چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص لزوم وجود جشنواره ای مثل جام جم برای فضای تلویزیون ما گفت: به نظرم جشنواره جام جم می تواند با سنجش و ارزیابی آثار مختلفی که در تلویزیون تولید شده و معرفی آن ها در پیشرفت و روند فیلم سازی در تلویزیون چه مستند، چه انیمیشن، سینمایی و یا داستانی تأثیرگذار باشد. در این جا وقتی به فیلم هایی که از عیار بالاتری برخوردارند اهمیت داده شده و به واسطه این جشنواره به مخاطب هم معرفی می شوند، اتفاقاتی خوبی رخ می دهد؛ در واقع هم فیلمساز برای ادامه کارش انگیزه می گیرد و هم در جهت اعتلای کیفیت آثار ساخته شده برای تلویزیون قدمی برداشته می شود.

کارگردان «بختک» با ارائه پیشنهادی برای بهتر شدن جشنواره جام جم بیان کرد: به طور کلی وقتی جشنواره در هر بخش جوایزی را اعطا می کند، می تواند به وسیله آن الگوسازیی را برای کسانی که می خواهند با تلویزیون کار کنند، ایجاد نماید، اتفاقی که در ابعاد مختلف تولیدات تلویزیون از فیلم و سریال گرفته تا مستند و مسابقه قابل انجام است. این اتفاق در صورتی ممکن است که جشنواره اعتبار و تأثیرگذاری لازم برای چنین جریانی را به واسطه نگاهی که در آن لحاظ می شود داشته باشد.

کارت ادامه داد: جشنواره جام جم در هر دوره در اصل اهمیت و اعتباری که به فیلم ها و کارهای مختلف می دهد، می تواند آن قدر با تأمل، قضاوت منصفانه و دقیق همراه باشد که بر اساس جوایز اعطا شده در هر بخش، برای سال آینده الگو و جریان سازی اتفاق بیفتد.

کارگردان «آوانتاژ» در ادامه با اشاره به برگزیده شدنش در دوره پیش جشنواره گفت: برای من خیلی لذت بخش است که «آوانتاژ» به عنوان اولین فیلمی که برای تلویزیون ساختم و در آن برای اولین بار با یک نهاد دولتی کار کردم جایزه بهترین مستند سال ۹۶ را گرفت. نکته دیگری که درباره آوانتاژ وجود دارد، این است که مدیر شبکه مستند هم اجازه داد تا من در این فضا فیلم خودم را بسازم و دخل و تصرف محتوایی و یا ممانعتی را ایجاد نکرد. در واقع می خواهم بگویم که اگر تلویزیون دایره اعتمادش را به فیلم ساز بیشتر کند و مدیران هر شبکه وقتی کاری را به سازنده سفارش می دهند، دستش را باز بگذارند، اتفاق های مثبتی می افتد. من واقعأ از همکاری شبکه مستند در این کار رضایت زیادی داشتم حسی که در اثرم هم مشخص است.

او ادامه داد: در هر حال فیلمسازی که در این نظام کار می کند، بیشتر از همه به خطوط قرمز و ممیزی ها آگاه است و این اعتماد شبکه مستند به من بود که باعث شد تا آوانتاژ ساخته شود.

وی درباره بخش جدید جشنواره امسال هم بیان کرد: قسمت مردمی که در این دوره به جشنواره اضافه شده نشان می دهد که جام جم به فکر تأثیرگذار شدن است. مهمترین جایزه ای که این جشن می تواند به هر کاری بدهد و جریان ساز باشد نیز همین است که مردم آن را قضاوت کنند و ای کاش برای فیلم من هم این قضاوت صورت می گرفت چون همانطور که گفتم بهترین اتفاق برای فیلمساز و تلویزیون این است که مردم خودشان کاری را که دوست دارند انتخاب کنند.

کارت خاطرنشان کرد: من امیدوارم جشنواره جام جم تنها به عنوان یک رویداد کاری برای مدیرانش دیده نشود که تا جریان سازی که از آن سخن گفتم با لحاظ سیاست گذاری های جشنواره با هدف رشد و اعتلای آن صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.