دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

گشایش نمایشگاه «۴۰ سال نقش‌آفرینی» در حوزه هنری

نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی»

سینماپرس: نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی» با موضوع آثار شاخص هنری در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی که پس از انقلاب اسلامی خلق شده است، افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی» با موضوع آثار شاخص هنری در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی که پس از انقلاب اسلامی خلق شده است در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه در رشته‌های نقاشی، مجسمه، نگارگری، خوشنویسی، طراحی، تذهیب، گرافیک و کاریکاتور، آثاری از ۸۰ هنرمند را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

حسین عصمتی مجسمه‌ساز و نگارگر، در حاشیه این نمایشگاه گفت: طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی هم از نظر تعدد هنرمندان به‌ ویژه در رشته نگارگری و مجسمه‌سازی و هم از نظر کیفیت کارها رشد چشم‌گیری داشته‌ایم. ما در این سال‌ها به یک مکتب مشخص رسیده‌ایم به طوری که اگر جریان هنری را در رشته‌های گوناگون دنبال کنیم، خواهیم دید که بعد از انقلاب جنس آثار هنری متفاوت شده و موضوعات متفاوتی نسبت به گذشته ساخته و پرداخته شده است.

وی ادامه داد: ما امروز هنرمندان بسیاری داریم که در عرصه تذهیب دست به شکوفایی‌های بسیار زده‌اند؛ کسانی که شاید پیش از انقلاب مجال رشد و شکوفایی نداشته‌اند اما امروز خالق آثار فاخری هستند.

همچنین سید مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و گرافیست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که انتخاب آثار را بر عهده داشته است درباره معیار انتخاب گفت: این دوره مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود و ما گنجینه‌ای از آثار هنری هنرمندان انقلابی داریم که طی ۴۰ سال جمع‌آوری شده‌اند و بهتر دیدیم که منتخبی از آثار این گنجینه به نمایش گذاشته شوند. البته ما علاوه بر استفاده از فضای گالری از تمام فضای حوزه هنری نیز بهره گرفتیم تا آثار هنری را در شاخه‌های مختلف به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: نکته جالبی که درباره این نمایشگاه وجود دارد این است که در کنار این اتفاق یک کار پژوهشی نیز صورت گرفته است. همچنین علاوه بر کارهای خود نمایشگاه، عکس‌های پرتره هنرمندان دیده می‌شود که در کنار بیوگرافی آنها قرار داده شده است که خودمان تهیه کرده‌ایم. اثر بیش از ۸۰ هنرمند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. همچنین امیدواریم در هفته هنرهای انقلاب اسلامی در هفته آینده کتاب این مجموعه آثار به چاپ برسد.

شجاعی طباطبایی درباره هدف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: هدف بازخوانی برخی از آثار و ارایه تعدادی اثر جدید است. یعنی معرفی هنرمندان جدید هنرمندان حوزه هنری و تکریم از هنرمندان سابق حوزه هنری.

وی همچنین یادآور شد که در سال آینده شکل‌های مختلف و متنوعی را خواهند داشت و تلاششان این است که در شاخه‌های هنری آثاری را متناسب با مسایل روز جامعه عرضه کنند.

در این نمایشگاه آثار هنری از هنرمندانی از جمله حبیب الله صادقی نقاش، مصطفی گودرزی نقاش، کاظم چلیپا نقاش، ابولفضل عالی گرافیست، عبدالحمید قدیریان طراح صحنه و لباس با یک اثر تندیس و یک نقاشی، قدرت الله معماریان اصفهانی مجسمه ساز، نادر قشقایی مجسمه ساز، ابراهیم صاحب اختیاری نقاش، حسن رزمخواه نقاش، احمد آقاقلی‌زاده، ناصر پلنگی نقاش، مرتضی اسدی نقاش، حسین خسروجردی نقاش، مصطفی ندرلو نقاش، علی اسلامی مقدم نقاش، علی وزیریان نقاش، محمد خزایی گرافیست، سید حمید شریفی آل هاشم نقاش و گرافیست، ملک دادیار گروسیان مجسمه ساز، طاهر شیخ‌الحکمایی مجسمه ساز، سیدعبدالله حاجی سید حسن گرافیست، منصوره عالیخانی نقاش، علی اصغر یوز باشی مجسمه ساز، محمدتقی صداقتی مجسمه ساز، محمدابراهیم ابراهیمی مجسمه ساز، ایرج اسکندری تربقان نقاش، صدیقه سامان نقاش، مهدی فرخی نگارگر، ناصر سیفی نقاش، مرتضی گودرزی دیباج نقاش، کامیار صادقی نقاش، علی محمد شیخی نقاش، کیومرث قورچیان نقاش، علیرضا خالقدادی نقاش، طوبی رجبعلی نگارگر، مهدی حاجی محمدی فریمانی گرافیست، محمد سعید نقاشیان گرافیست، مسعود صالحی خوشنویس، صداقت جباری کلخوران خوشنویس، حسین غلامی خوشنویس، علیرضا امین مقدم خوشنویس، قاسم غلامی خوشنویس، حشمت الله نوروزی گودرزی خوشنویس، حمید عجمی خوشنویس و گرافیست، حسین عصمتی نقاش، پرویز اسکندرپور خرمی نقاش، جمشید سرحدی نگارگر، امیرحسین آقامیری نقاش، مینا صدری نگارگر و … حضور دارند.

این نمایشگاه از ۱۴ بهمن لغایت ۲۷ بهمن از شنبه تا چهارشنبه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی برای بازدید عموم دایر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.