دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

پخش خاطرات منتشرنشده آیت‌الله فلسفی از تلویزیون

برنامه «تاریخ شفاهی ایران»

سینماپرس: شبکه مستند در قسمت جدید مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» در نظر دارد خاطرات پخش نشده مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی را برای نخستین بار روی آنتن ببرد.

به گزارش سینماپرس، مهدی مؤیدی تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمت‌های جدید این مجموعه بیان کرد: خاطرات پخش نشده مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی در ۵۰ قسمت آماده پخش‌شده است و از امشب ۱۵ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی سخنران و خطیب مذهبی در تهران متولد شد و در تهران و قم دروس حوزوی خواند، او پیام‌های آیت‌الله بروجردی را به محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران می‌رساند و در نهضت امام خمینی (ره) حضور فعال داشت و  بارها به همین دلیل بازداشت و ممنوع المنبر شده است. فلسفی در منبر و خطبه روشی نو پایه‌گذاری و شاگردان بسیاری تربیت کرد و خدمات دینی و اجتماعی او بسیار و مسافرت‌های تبلیغی او به کشورهای عربستان، عراق، پاکستان و همچنین به شهرهای مختلف ایران قابل‌توجه است.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: در این مجموعه خاطرات، مرحوم فلسفی از روزهای نخست کودکی‌اش و همچنین دانسته‌هایشان از زندگی پدرشان یعنی مرحوم آیت‌الله تنکابنی که از علمای بنام حوزه بوده‌اند، صحبت خواهد کرد و مختصری از زندگی پدر و مادرشان و روزهای کودکی تا رسیدن به نوجوانی و ورود به حوزه و سپس رفتن به منبر و چگونگی شرایط حوزه در آن سال‌ها و در ادامه تا رسیدن به نهضت امام خمینی (ره) خاطراتش بیان خواهد شد.

مؤیدی گفت: پخش این مجموعه از امشب در شبکه مستند آغاز می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.