سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

دلایل موفقیت یک برنامه در جشنواره «جام جم»

سید وحید حسینی

سینماپرس:وحید حسینی از اشتغال زایی برای بیش از ۳۰ نفر و تلاش‌هایی که منجر به برگزیده شدنش در جشنواره جام جم شد، گفت.

به گزارش سینماپرس، سید وحید حسینی کارگردان و مجری برنامه «دستپخت» که در چهارمین دوره جشنواره جام جم، برگزیده بخش بهترین کارگردانی مسابقات تلویزیونی شده بود، ابتدا درباره لزوم وجود چنین رویدادی برای تلویزیون بیان کرد: حضور هر جشنواره‌ای در تلویزیون و حوزه‌های مختلف محکی برای برنامه سازهاست، چون هر سازنده‌ای می‌فهمد آن چه که تولید کرده چه قدر مورد تأیید مخاطب و رسانه است. این محک باعث می‌شود تا شما هم خودت را بررسی کنی و تلاش کنی تا یک اثر بهتر داشته باشی. زمانی که شما جشنواره و رویدادی را دارید که در آن تولیدات این رسانه بررسی می‌شود، من برنامه ساز و همکارانم هم برای تولید کار بهتر دلگرم می‌شویم.

وی در خصوص ملاک گزینش آثار در بخش‌های مختلف متفاوت بیان کرد: در چند سال اخیر انرژی به خیلی از برنامه سازان برگشته و همه در تلاش اند تا برنامه خوب خلق کنند، همان طور که مثلأ در همین ۴ سال گذشته هم سیر صعودی مخاطبان رسانه ملی را به واسطه نگاهی که مدنظر قرار گرفته، دیده اید.

او ادامه داد: برای من وحید حسینی هم به عنوان یک برنامه ساز همیشه این نکته وجود داشته که به خودم قول دادم و از گروهم خواهش کردم که کم فروشی نکنیم. حتی اگر لازم است همه مان به جای روزی ۱۲ ساعت، ۱۵ ساعت کار کنیم، اما خوب. ضمن این که ما تیمی داریم که تمام کارهای خارجی را می‌بینند و از آن ایده برمی دارند، تا الان هم سعی کردیم بر اساس استانداردهای جهانی پیش برویم تا جایی که با نگاهی به مسابقات آشپزی تایلند، چین و ایتالیا که مهد آشپزی است متوجه می‌شوید که «دستپخت» در خیلی از موارد از آن‌ها بالاتر است. ما نزدیک‌ترین برنامه به معروف‌ترین مسابقه آشپزی دنیا هستیم، جایگاهی که واقعا اتفاقی نیست و روی آن فکر شده است.

حسینی با اشاره به درک مخاطب از این فضا، اضافه کرد: همه این سعی و تلاش‌ها برای تولید یک اثر خوب را مخاطب هم درک می‌کند و باعث می‌شود که این برنامه دیده شود. از سوی دیگر وقتی برنامه‌ای مخاطب پیدا کند، مورد اقبال مدیران هم قرار می‌گیرد و آن‌ها هم متوجه می‌شوند که چنین اثری مشتری خودش را دارد.

حسینی با بیان سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت، ادامه داد: به واقع می‌توانم بگویم که تیم ما در روز دست کم ۱۵ ساعت را کار می‌کنند. من نمی‌خواهم مدام از این فضا تعریف کنم، اما «دستپخت» برای یک کار ۴۵ دقیقه‌ای، بیش از دو هزار و ۵۰۰ کات از حدود ۵۰۰ دقیقه ضبطی که اتفاق می‌افتد، داشته باشد. همه این‌ها تلاشی است که در یک تیم حدود ۷۰ نفری اتفاق می‌افتد و وقتی در گروه هیچ کس کم فروشی نکند، خروجی آن را همه می‌پسندند. ما در استودیو هر روز تماشاچی داریم.

این کارگردان در پایان درباره برآوردش در خصوص بخش مردمی و ۴۰ سالگی در جشنواره امسال اظهار داشت: این که مردم هم نظر بدهند، اتفاق خیلی خوبی است. ما خادم مردم هستیم و همه این کارها برای آن است که آن‌ها برنامه را بپسندند، به همین دلیل وقتی درباره این خدمت خودشان نظر دهند، برای بهبود کار ما هم اتفاق خوبی می‌افتد. اما برای بخش ۴۰ سالگی انقلاب نیز آن چه که از دستمان برمی آمد اشتغال زایی برای شرکت کنندگان برنامه بود. ما همه تلاشمان را کردیم و امیدوار هستم که مردم هم آن را بپسندند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.