چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

نگاهی به روز هفتم جشنواره فیلم فجر؛

از بی توجهی مسئولان جشنواره به حضور ۲۳ آزاده دفاع مقدس تا هرج و مرج در سینماهای مردمی/ تلاش برای کمرنگ کردن حواشی افتتاحیه در اختتامیه!

نشست خبری فیلم سینمایی «۲۳ نفر»

سینماپرس: روز هفتم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی و کاخ رسانه مانند روزهای دیگر حاشیه های زیادی داشت و در این روز برخی از افرادی که در سینماهای مردمی فیلم ها را تماشا می کنند ضمن برقراری تماس با سینماپرس ابراز ناراحتی بسیاری از وضعیت بی انضباط برخی از سالن ها کردند.

به گزارش سینماپرس یکی از مخاطبان سینماهای مردمی طی تماس با خبرنگار سینماپرس گفت: از شما خواهش می کنم صدای ما را به گوش مسئولان جشنواره برسانید؛ اوضاع سینماها خیلی خراب است و مردم به خاطر دیدن یک فیلم ساعت ها اسیر می شوند و توهین های زیادی را تحمل می کنند. ۲ شب قبل ما سینما مگامال بودیم ۳ دور صف به چه بزرگی تشکیل شده بود و هیاهوی بسیار سینما را برداشته بود. سوأل بنده این است که چرا مردم برای حضور در جشنواره فجر چنین بی احترامی هایی را ببینند؟ ساعت ها در صف های طویل معطل بمانند؟ در کدامیک از جشنواره های دنیا این چنین آشفتگی و بی نظمی وجود دارد؟ کسانی که دسته دسته بلیت جشنواره دارند از کجا آورده اند؟ چرا باید ما که می خواهیم فیلم ببینیم اینطور معطل بمانیم اما برخی افراد باشند که ما پیشنهاد فروش بلیت ۳۰۰ هزارتومانی در بازار سیاه بدهند؟

علاوه بر تماس این شهروند با سینماپرس طی روزهای اخیر بسیاری دیگر از مردم هم از سینماهای سطح شهر تهران گزارش هایی را برای سینماپرس ارسال کرده اند که همگی آن ها نشان از ازدحام، شلوغی و بی توجهی شدید به مردم دارد.

سوأل این است که مسئولان جشنواره فیلم فجر همزمان با ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی چرا باید کام مردم را این چنین تلخ کنند؟ چرا سینماهای بیشتری را درگیر جشنواره نمی کنند و چرا راهکار مناسبی برای برخورد با متخلفانی که در بازارسیاه مبادرت به فروش بلیت فیلم ها به قیمت های گزاف می کنند در نظر گرفته نمی شود؟

اما جدا از این اتفاقات روز گذشته در سینمای رسانه ها هم حواشی بسیاری وجود داشت؛ همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» مسئولان سازمان فرهنگی اوج ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس را از شهرستان های مختلف به تهران آوردند و این افراد با حضور در پردیس سینمایی ملت مورد توجه بسیاری از رسانه ها و خبرنگاران قرار گرفتند اما مسئولان جشنواره با بی توجهی بسیار با آن ها برخورد کردند و حتی از دادن یک بطری آب یا یک لقمه غذا به آن ها پرهیز کردند و به همین علت مسئولان سازمان اوج و مشاور رسانه ای فیلم در ساعات نیمه شب مجبور شدند از بیرون برای این افراد به سختی آب و غذا تهیه کنند!

البته گویا مسئولان جشنواره برای هیچ یک از عوامل فیلم ها پذیرایی انجام نمی دهد و بر اساس شنیده های خبرنگار سینماپرس همه عوامل فیلم ها که تا نیمه های شب برای حضور در برنامه های زنده تلویزیونی باید در پردیس ملت بمانند اغلب تشنه و گرسنه هستند! اما خوب فرق بسیاری است میان عوامل فیلم ها و ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس که در نوجوانی شان برای دفاع از کشور در مقابل بعثی ها ایستادگی کردند! ای کاش مسئولان جشنواره کمی بیشتر به این افراد توجه می کردند.

از سوی دیگیر شنیده می شود مسئولان جشنواره سی و هفتم که در افتتاحیه با انجام برخی کارها از جمله تک خوانی یک زن و حرف های ناشایستی که توسط ۲ به اصطلاح سینماگر زده شد، دل ملت شریف ایران را در ۴۰ سالگی انقلاب به درد آوردند، تلاش بسیار برای کمرنگ کردن حواشی افتتاحیه در اختتامیه دارند.

بر اساس شنیده های سینماپرس گویا قرار است از همین ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس برای حضور در مراسم اختتامیه دعوت شود. آیا این استفاده ابزاری از آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس نیست؟  نمی دانیم باید قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.