جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

شکایت وودی آلن علیه آمازون

وودی آلن در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵

سینماپرس: وودی آلن، کمدین، بازیگر و کارگردان امریکایی شکایتی ۶۸ میلیون دلاری علیه کمپانی آمازون مطرح کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، وودی آلن شکایتی ۶۸ میلیون دلاری از آمازون استودیوز را دیروز پنجشنبه ۷ فوریه مصادف با ۱۸ بهمن ماه به دادگاه برد.

او در این دادخواست ادعا کرده که یک قرارداد برای ۴ فیلم با کمپانی بسته اما آمازون از اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» وی خودداری کرده است در حالی که فیلم بیش از ۶ ماه است که آماده نمایش است.

در این دادخواست همچنین مطرح شده که آمازون دلایلی مبهم برای رها کردن پروژه طرح می‌کند و این در حالی است که وعده تهیه ۳ فیلم دیگر هم نامشخص مانده است.

در این دادخواست آمده که آمازون سعی کرده با اشاره به یک ادعای بی‌پایه ۲۵ سال پیش این قرارداد را معوق نگه دارد اما پیش از عقد این قرارداد هم آن ادعا هم برای این کمپانی و هم برای مردم کاملا شناخته شده بود و این امر حقی برای آمازون برای پایبند نبودن به قرارداد تهیه ۴ فیلم ایجاد نمی‌کند.

منظور از ادعای بی پایه ۲۵ ساله ادعای دختر خوانده آلن درباره آزار جنسی در دوره کودکی از پدرخوانده‌اش است که با مطرح شدن هشتگ من هم همین‌طور دوباره به صدر خبرها راه یافت و با وجود تبرئه شدن وودی آلن در ۲ دادگاه از آن زمان، توانست فضایی علیه این کارگردان کهنه‌کار ایجاد کند.

درخواست ۶۸ میلیون دلار حداقل دستمزدی است که آلن باید از تهیه این ۴ پروژه از کمپانی آمازون دریافت کند.

آمازون توزیع کننده ۲ فیلم اخیر وودی آلن یعنی «چرخ شگفتی» و «کافه سوسایتی» بود.

انتظار می‌رفت «یک روز بارانی در نیویورک» که چهل و هشتمین فیلم بلند وودی آلن است، توسط آمازون تا پیش از پایان سال پیش به نمایش درآید.

آمازون سال ۲۰۱۶ و زمانی که روی پرایس ریاستش را برعهده داشت قراردادی با آلن بست تا او پس از «یک روز بارانی در نیویورک» سه فیلم دیگر برای آمازون بسازد.

اما اوایل سال پیش خبری از سوی هالیوود ریپورتر منتشر شد مبنی بر این که آمازون ممکن است تصمیم بگیرد این قرارداد را لغو کند؛ حتی اگر مجبور باشد غرامتش را بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.