یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

«خط تماس» به غائله خلق ترکمن می‌رسد

سریال «روزهای ابدی»

سینماپرس: قسمت های پایانی مجموعه تلویزیونی «خط تماس» به روایت وقایع مربوط به غائله گنبد و تحرکات چریک‌های فدایی خلق اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس؛ «محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سریال «خط تماس» به یک خبرگزاری گفت: شنبه، یکشنبه و دوشنبه‌شب (۲۰-۲۱ و ۲۲ بهمن) سه قسمت پایانی فاز اول این مجموعه تلویزیونی پخش می‌شود که در ارتباط با موضوع گنبد و غائله خلق ترکمن است که توسط چریک‌های فدایی درست‌شده بود، در این سه قسمت پایانی «خط تماس» به نحوه برخورد با این خلق که حدود ۵۰۰۰ هزار نفر بوده و در گنبد تجمع کرده بودند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این افراد با نصیحت و صحبت به سمت گروه انقلابی گرایش پیدا می‌کنند و اسلحه‌ها را تحویل می‌دهند. بخش درگیر نیز با درگیری مسلحانه و پیروزی فرزندان انقلاب دستگیر می‌شوند.

این تهیه‌کننده بیان داشت: فاز اول مجموعه «نفوذ» با عنوان «خط تماس» در دهه فجر از آنتن شبکه یک سیما پخش شد و فاز دوم این مجموعه که چهل قسمت است با عنوان «نفوذ» طبق برنامه‌ای که معاونت سیما اعلام کند پخش می‌شود.

وی افزود: ما از اول مهر سال ۹۸ برای پخش مجموعه «نفوذ» آماده هستیم و پیشنهاد ما این است که چهل قسمت فاز دوم این مجموعه تلویزیونی از اول مهرماه۹۸ تا ۱۵ آبان ۹۸ هم‌زمان با چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی پخش شود.

علی‌اکبری در ادامه تأکید کرد: امیدوارم پس از اتمام پخش این ده قسمت  با درایتی که از آقای دکتر میرباقری معاونت سیما می‌شناسیم با حل مشکلات پروژه «نفوذ»، فیلم‌برداری بخش پایانی این کار آغاز شود و باقی‌مانده سریال که در حدود ده قسمت است را تصویربرداری کنیم. این تهیه‌کننده باسابقه آماده‌سازی ۱۰ قسمت از مجموعه «نفوذ» برای پخش در دهه فجر هم‌زمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را کار سختی دانست و گفت: بخش مجزایی برای پخش این  ده قسمت فیلم‌برداری کردیم تا بتوانیم روی آنتن باشیم و هم‌زمان با پخش سریال «خط تماس» گروه در استودیوهای ساخت و موسیقی و لابراتوارهای تنظیم رنگ و نور مشغول فعالیت بود تا کار به پخش شبانه برسد.

سریال «خط تماس» که بخش ابتدایی سریال «نفوذ» است، از شنبه (۱۳ بهمن‌ماه) از شبکه یک سیما پخش شد.

«خط تماس»، وقایع تاریخی انقلاب از بهمن ۵۷ تا فرودین ۵۸ در ۱۰ قسمت را روایت کرد. یکی از مهم‌ترین اتفاقات این برهه از تاریخ انقلاب، مسئله پیروزی دانشجویان مسلمان در ختم غائله گروهک تروریستی خلق ترکمن در گنبدکاووس است که توسط عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب طراحی‌شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.