یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

تولد دوباره «خیال باف‌»

کتاب «خیال‌باف»

سینماپرس: «خیال‌باف» نوشته‌ی حمید نوایی‌لواسانی با تصویرگری سمینه خوبی برای دومین بار وارد بازار کتاب کودک شد.

به گزارش سینماپرس، این کتاب که پیش‌تر در قالب طرح «کتاب‌های خودمان» منتشر شده است داستان دختری به نام بهاره است که در هشت فصل «خیال‌بافی»، «ناامیدی»، «ترس»، «خشم»، «تنهایی»، «آگاهی» و «آرامش» و... نقل شده است.

بهاره دختری رویاپرداز است که دلش می‌خواهد نامرئی شود تا بلکه فشارهای کار از روی دوشش برداشته شود. این تخیل پس از حادثه‌ای که برای پدر بهاره رخ می‌دهد شدت می‌گیرد. مخصوصا این‌که او مجبور به کار کردن در آرایشگاه خانگی مادرش است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «صدای مادر بهاره تصاویر خیالش را به هم می‌ریزد، ترانه را به کنار پرت می‌کند و مثل برق گرفته‌ها از جا می‌پرد، از روی عادت می‌داند که وقتی مادرش مشتری دارد، چه کارهایی باید انجام بدهد. به آشپزخانه می‌رود، داخل استکانی پر نقش و نگار و کمر باریک که برای پذیرایی از مشتری کنار گذاشته‌اند، چای می‌ریزد، بعد با احتیاط به سالن می‌رود.

با خجالت سلام می‌کند، سینی را روی میز آرایش می‌گذارد و به اتاق انتهای سالن برمی‌گردد. مادر کارش تمام می‌شود و قیچی و شانه را داخل جیب‌های روپوش سفیدش می‌اندازد، بعد آینه کوچک و گرد روی میز را برمی‌دارد و پشت سر مشتری می‌چرخاند.»

این کتاب به تازگی برای دومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شمارگان ۴ هزار نسخه منتشر شده است. پیش‌تر نیز ۵ هزار نسخه از کتاب «خیال‌باف» به چاپ رسیده است.

گفتنی است «خیال باف» ۱۲۶ صفحه دارد و با قیمت ۸‌هزار تومان در دسترس مخاطبان بالای ۱۰ سال قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.