شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

شیوه جدید بی توجهی به مطالبات رسانه های دغدغه مند/ فرافکنی های داروغه زاده همچنان ادامه دارد

ابراهیم داروغه زاده در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در بخشی از سخنان خود با حمله به رسانه های مطالبه گر در خصوص کاستی های جشنواره گفت: شور و نشاط اجتماعی جشنواره از دید آن ها مغفول مانده؛ این سخنان داروغه زاده در حالی است که به زعم بسیاری از فعالان رسانه ای، منتقدان و سینماگران کشور جشنواره چند سالی است به واسطه سیاست گذاری های غلط شکلی خنثی و انفعالی گرفته است.

به گزارش سینماپرس یکی از اتفاقات مهم این دوره از جشنواره فیلم فجر همگرایی و هم افزایی بی سابقه رسانه های قانونی کشور بود.

اتحاد ده ها رسانه رسمی، برجسته و مجوزدار فرهنگی، هنری و سینمایی کشور با دیدگاه های سیاسی و عقیدتی مختلف از درخواست آن ها از سرپرست سازمان سینمایی مبنی بر عدم اجازه حضور رسانه های غیررسمی شامل شبه رسانه های تلگرامی و اینستاگرامی در کاخ جشنواره و تأکید بر اینکه اعضای برخی سایت‌های مجوزداری که صرفاً به انتشار مطالب کپی و یا زردنویسی‌های حاشیه‌دار می‌پردازند و یا صرفاً در ایام منتهی به جشنواره شروع به فعالیت می‌کنند و طی سال‌های اخیر نیز به خوبی شناسایی شده‌اند، در جایی غیر از کاخ رسانه‌ها به تماشای آثار این رویداد سینمایی بنشینند، شکل گرفت!

هرچند که مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی در نهایت و علیرغم تمامی شعارهای شان نسبت به این مسأله واکنش جدی نشان ندادند و پردیس سینمایی ملت شاهد حضور افرادی بود که با دور زدن جشنواره به اسم های مختلف آمده بودند تا در این رویداد حاشیه سازی کنند و رسانه های غیرقانونی شان را پوشش دهند! جالب تر آنکه مسئولان پا را فراتر گذاشته و حتی به برخی از کانال های تلگرامی که بنا به قانون غیرقانونی هستند غرفه هم اختصاص داده بودند!

اما در نهایت این هم افزایی بی سابقه باعث شد تا رسانه ها حتی رسانه های وابسته به دولت امسال بر اساس صداقت، عدالت و حق گویی فعالیت های شان را به پیش ببرند و از همان روزهای ابتدایی نسبت به مشکلات بسیار جشنواره از ساختار و اجرا گرفته تا محتوای آثار واکنش نشان دهند.

این اتفاق باعث تلخکامی مدیران شد و به همین علت ابراهیم داروغه زاده در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در جملاتی با بیان اینکه «با کمال تاسف آنچه از دید رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های پایتخت در این آیین باشکوه مغفول ماند شور و نشاط و جریان اجتماعی ایجاد شده حول محور سینما در سراسر ایران بود»!؛ نسبت به این رسانه ها موضع گرفت!

از سوی دیگر در نهایت بهت، حیرت و ناباوری در مراسم اختتامیه جشنواره برخی از رسانه های زرد و حاشیه ساز که معلوم نیست چه بده بستانی با برخی دست اندرکاران جشنواره دارند اجازه داده می شد که به سالنی که سیمرغ داران جشنواره در آنجا حضور داشتند راه پیدا کنند و مصاحبه های اختصاصی بگیرند و سایر رسانه های رسمی، قانونی و با هویت اجازه حضور در این سالن را پیدا نمی کردند!

با این شرایط به نظر می رسد مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی شیوه جدیدی از بایکوت کردن رسانه ها را به پیش می برند و می خواهند مانع از فعالیت جدی رسانه های قانونی و باهویت شوند، غافل از آنکه این راه به ترکستان می رود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.