سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

روایت شهرام کرمی از حذف «دانتون» در تئاتر فجر ۳۷

شهرام کرمی

سینماپرس: شهرام کرمی مسئولیت حذف «دانتون» از جدول رقابت تئاتر فجر را پذیرفت و اعلام کرد این حذف به دلیل عدم رعایت تذکرات گروه اجرایی بوده است.

به گزارش سینماپرس، روز شنبه با انتشار جدول رسمی و نهایی جشنواره تئاتر فجر ۳۷ جای خالی یک نمایش بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد. نمایش «دانتون» که در زمان اجرا در تالار مولوی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود، دیگر جایی در جدول فجر نداشت. در جدول اولیه که روز نشست خبری، در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد نمایش «دانتون» به کارگردانی حامد اصغرزاده در جدول حضور دارد و قرار می‌شود رد تاریخ ۲۷ بهمن در تالار مولوی روی صحنه رود؛ اما در سامانه فروش بلیت این بلیت نمایش را برای تاریخ ۲۴ بهمن آماده می‌کنند.

سعید اسدی، دبیر بخش بین‌الملل جشنواره و مدیر تئاتر شهر در گفتگو با خبرنگار تسنیم با ابراز بی‌اطلاعی از این واقعه آن را ناشی از یک اشتباه فنی می‌داند؛ اما واقعیت آن است که سامانه بلیت فروشی اعلام می‌کند که نمایش «دانتون» بلیت‌هایش به فروش رسیده است.

شب گذشته در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر فجر، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگویی اعلام می‌کند نمایش «دانتون» به دلایل مشکلات ممیزی از جدول کنار گذاشته شده است.

این کارگردان و نویسنده تئاتر با ذکر این نکته که در زمان اجرای عمومی نیز برخی از قسمت‌های نمایش حامد اصغرزاده مورد تذکر شورای نظارت و ارزشیابی و همچنین شخص خود قرار می‌گیرد و کارگردان تعهد می‌دهد نسبت به رفع و رجوع آن اقدام کند؛ اما عدم تمکین به قانون شرایط را برای حضور این نمایش در جدول سخت کرده است.

آقای کرمی تأکید می‌کند «دانتون» در زمان اجرا نیز پس از یک وقفه و اعلام تذکر برای اصلاح، پس از تعهد حامد اصغرزاده به چرخه اجرای عمومی بازمی‌گردد؛ اما پس از بررسی مجدد بر شورای نظارت مشخص می‌شود گروه اجرایی تذکرات را رعایت نکرده است.

کرمی تأکید کرد حذف «دانتون» از جشنواره تئاتر فجر به دستور خود او بوده است و نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره تئاتر فجر با این مسئله مخالف بوده است؛ اما با توجه به آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر ریاست جشنواره برعهده شهرام کرمی است و دبیر جشنواره صرفاً بخش هنری جشنواره را برعهده دارد.

سال گذشته نیز نمایش حسین کیانی به دستور مهدی شفیعی، مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی از جدول رقابت‌ها حذف شد و آقای شفیعی در جمع خبرنگاران از مخالفت فرهاد مهندس‌پور، دبیر جشنواره تئاتر فجر ۳۶ گفت. آقای مهندس‌پور پیشتر نامه‌ای به حسین کیانی نوشته بود و همچنین نگاه خودش به نمایش او در یادداشتی اعلام کرده بود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.