یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

«ایده آزاد» نمایش توانمندی طراحان اسباب‌بازی است

آیدین مهدی‌زاده

سینماپرس: دبیر «ایده آزاد» این رویداد را زمینه‌ای برای نمایش درست توان طراحان اسباب‌بازی، و راهکاری برای ارتباط مستقیم و تعامل همه جانبه فی‌مابین طراحان و تولید کنندگان و مخاطبان اسباب‌بازی اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، آیدین مهدی‌زاده در گفت‌وگویی با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از ضرورت اجرای چنین طرحی سخن گفت و افزود: «ضرورت گردهم‌آیی و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها به منظور رسیدن به ایده‌های بهتر همیشه وجود داشته است. اما با توجه به ظرفیت‌های به وجود آمده در صنعت اسباب‌بازی ایران، ضرورت این موضوع برای جامعه طراحان اسباب‌بازی دو چندان شده است. برگزاری چنین رویدادهایی ضمن این‌که نمایش درستی از توان طراحان خواهد بود لزوم ارتباط مستقیم و تعامل همه‌جانبه مابین طراحان و تولید کنندگان و مخاطبان را فراهم خواهد کرد.»

وی به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت و گفت: «مقصود از برگزاری این رویداد، تنها برگزیده شدن یک یا چند ایده نیست. بلکه هدف این گردهمایی تعامل طراحان و تولیدکنندگان و احتمالا سرمایه‌گذاران است. چه جایزه‌ای از این بالاتر که طراحان بتوانند بدون واسطه با مخاطبان خود روبه‌رو شوند و نظرهای آنان را درباره طرحشان دریافت کنند.»

وی از حمایت اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این رویداد خبر داد و گفت: «این نهاد موافقت کرده است که از طرح‌های برتر که تخمین می‌زنم ۱۰ طرح باشند تا مرحله تولید و ورود به بازار، حمایت کامل داشته باشد. البته در نظر داریم از ایده‌های برتر به نحو شایسته تقدیر به‌عمل آوریم.»

دبیر «ایده آزاد» درباره‌ شیوه‌ی داوری اولیه‌ی این رویداد گفت: «در مرحله اول از میان ایده‌های رسیده چهل ایده به مرحله رقابت راه خواهد یافت که کارگاه‌های آموزشی توان‌افزایی برای ایده‌پردازان این چهل ایده برگزار خواهد شد. در این مرحله ملاک انتخاب طرح‌ها همان اصولی خواهد بود که شورای نظارت بر اسباب‌بازی برای صدور مجوز تولید برای اسباب‌بازی‌ها دارد. در این مرحله کیفیت ایده‌ها داوری قطعی نمی‌شوند. بلکه ایده‌هایی انتخاب می‌شود که از یک سو تکراری و کپی نباشند و از سوی دیگر با اصول حاکم بر یک اسباب‌بازی خوب مغایرت نداشته باشند. البته یک ملاک کلی قابل تولید و عرضه بودن ایده‌ها در طول رویداد، مدنظر داوران خواهد بود.»

وی عنوان کرد: «امیدواریم رویداد ایده آزاد اسباب‌بازی یک رویداد مستقل برای حضور طراحان اسباب‌بازی و مستقل از جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی بتواند دوبار در سال برگزار شود.»

مهدی‌زاده ادامه داد: «به شخصه احساس می‌کنم در حوزه ایده‌پردازی و طراحی اسباب‌بازی در ایران با هیچ چالشی مواجه نیستیم و بسترهای به وجود آمده در صنعت اسباب‌بازی به صورت کامل و بسیار سالم پذیرای ایده‌ها و طرح‌های نو است. امید است که با وجود چنین رویدادها و گردهمایی‌ها جامعه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اسباب‌بازی ایران به خودباوری لازم برسد تا از حضور طراحان به نحو مناسبی در این صنعت سود ببریم».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.