سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

نمایش فیلمی از کیانوش عابدی در جشنواره پویانمایی تهران

فیلم کوتاه انیمیشن «قهرمان»

سینماپرس: فیلم کوتاه انیمیشن «قهرمان» ساخته کیانوش عابدی برای اولین بار در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران رونمایی می شود.

به گزارش سینماپرس، کیانوش عابدی کارگردان دو فیلم کوتاه انیمیشن «آلفابت» و «قهرمان» درباره فیلم «قهرمان» که به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است و در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، گفت: فیلم «آلفابت» تاکنون در ۸۰ کشور و جشنواره نمایش داشته و جوایز زیادی نیز دریافت کرده است اما فیلم دیگرم یعنی «قهرمان» اولین اکران و نمایش خود را در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن «قهرمان» با اقتباس از کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد تقی کیارستمی ساخته شده است، بیان کرد: این فیلم به داستان زندگی زن و شوهری هیزم‌شکن می‌پردازد که در جنگل زندگی می‌کنند و بچه‌دار نمی‌شوند. بر اثر یک اتفاق مرد هیزم‌شکن تکه چوبی را پیدا می‌کند که خلق و خوی انسانی دارد. او به همراه همسرش این تکه چوب را به فرزندی قبول کرده و آن را بزرگ می‌کنند. هر چقدر این تکه چوب بزرگ‌تر می‌شود خلق و خوی حیوانی بیشتری به خود می‌گیرد و کار به جایی می‌رسد که دیگر مردم و حیوانات جنگل از دست این تکه چوب در امان نیستند. این زن و مرد بین قلب و عقل باید انتخاب کنند و...

عابدی در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه جشنواره پویانمایی تهران در بین انیماتورهای داخلی و خارجی گفت: جشنواره پویانمایی تهران و حضور در آن برای من ارزش زیادی دارد و دریافت جایزه از این جشنواره نوعی اعتبار برای فعالان عرصه انیمیشن به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تاکنون در ۱۰ دوره از جشنواره پویانمایی تهران به عنوان مخاطب، فیلم‌ساز و داور حضور داشته‌ام و طی این سال‌ها همیشه از حضور در این جشنواره خوشحال بوده و حس خوبی داشته‌ام.

این انیماتور تاکید کرد: جشنواره پویانمایی تهران جشنواره‌ای با ثبات است که تاریخ و زمان مشخصی برای برگزاری دارد و همیشه در یک شهر برگزار شده، همچنین ثبات مدیریت آن باعث شده که روز به روز بیشتر به اهدافی که داشته نزدیک شود.

عابدی در پایان ضمن موثر خواندن جشنواره پویانمایی در شکوفایی استعدادهای انیمیشن در ایران اظهار کرد: خیلی از بچه‌هایی که امروز در جشنواره پویانمایی تهران به عنوان فیلم‌ساز حضور دارند در دوره‌های گذشته فقط یک ببینده فیلم‌ها بوده‌اند. حضور در این جشنواره و دیدن فیلم‌های روز دنیا و کشور باعث ایجاد انگیزه در آنها شده و برای دوره بعد با فیلم خودشان و به عنوان فیلم‌ساز در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین کار جشنواره ایجاد انگیزه در بین علاقه‌مندان به انیمیشن برای فیلم‌سازی است که جشنواره پویانمایی تهران توانسته این امر را به نحو احسن به انجام برساند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.