چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

آمار رسمی مخاطبان سینما در یازده ماهه اول سال ۹۷

سالن سینما

سینماپرس: بررسی آمار فروش فیلم‌ها در یازده ماهه اول سال ۹۷ نشان می دهد که میزان فروش فیلم ها و تعداد مخاطبان سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش داشته است.

به گزارش سینماپرس، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد: سینمای ایران در یازده ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل۲۳۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت۲۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و۸۲۰ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در یازده ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۱۷۰ میلیارد و ۹۰۹میلیون و ۷۸هزار تومان و تعداد تماشاگران ۲۱ میلیون و ۷۲۴هزار و ۱۶۹ نفر بوده است.

اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷ افزود: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در یازده ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ سی و شش درصد و تعداد تماشاگران نیز در یازده ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بیست و دو درصد رشد داشته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی همچنین با اشاره به فروش بهمن ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در بهمن ماه سال ۹۷ معادل ۱۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۵۲۱هزار تومان بوده و ۱میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۲۷نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه بهمن با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۱۹میلیون و ۲۲۰هزار تومان بوده و ۱میلیون و ۶۵۷هزار و ۴۸۸نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در بهمن ماه ۹۷ سینما ۱۷ درصد افزایش فروش و ۶درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.

اطلاعات از سامانه سینما شهر استخراج شده است و به علت به روز نشدن تمامی اطلاعات تفاوت اندکی در فروش بهمن ماه پس از تکمیل اطلاعات دیده خواهد شد.
میزان فروش و تعداد مخاطبان جشنواره فیلم فجر در محاسبات دیده نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.