یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

با همکاری حشد الشعبی صورت گرفت

تداوم حضور جشنواره عمار در المتنبی بغداد/«بدون مرز عشق ۳» در قلب بغداد

حضور جشنواره عمار در المتنبی بغداد

سینماپرس: مستند «بدون مرز عشق۳» از آثار برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار با همکاری حشد الشعبی عراق در بغداد پایتخت این کشور به نمایش درآمد.

به گزارش سینماپرس، روز جمعه گذشته خیابان المتنبی بغداد پایتخت عراق باز هم میزبان جشنواره عمار بود. رزمندگان حشد الشعبی عراق پس از پیروزی در جبهه های نبرد نظامی این بار سر از بزرگترین مجامع فرهنگی عراق در آورده اند.

اکران فیلم های جشنواره عمار در عراق، آن هم در خیابان المتنبی بغداد قلب فرهنگی عراق و بغداد یکی از این فعالیت های فرهنگی فرزندان مقاومت عراق است.

آنها غالبا فیلم هایی را برای اکران انتخاب می کنند که دربردارنده مفاهیم حماسی و خصوصا نبرد بسیج و ارتش عراق با داعش است و  حالا بچه های حشد الشعبی دور هم می نشینند و صحنه های نبردی که احتمالا خود در آن صحنه ها حضور داشته اند را از دریچه دوربین فیلمسازان عماری تماشا می کنند.

فیلم این هفته هم مستند «بدون مرز عشق ۳» به کارگردانی وحید فراهانی بود که روایتگر دلاوری های یکی از گروه های مقاومت عراق به نام «کتائب سیدالشهدا» در مبارزه با داعش است.

کتائب سیدالشهدا از سال ۲۰۰۳ با جریان اشغالگری آمریکا مبارزه می‌کرده و پس از سال ۲۰۱۱ نقش مؤثری در سوریه داشته و گردان‌هایی از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آنجا حاضر شدند و پس از حضور داعش در عراق به این کشور برگشتند.

«بدون مرز، عشق»، در قسمت سوم خودش، مبارزه‌های تن به تن مجاهدان عراقی را با نیروهای داعش در آزادسازی بخشی از استان صلاح‌الدین را نشان می‌دهد و برای اولین‌بار، تصاویری از به ‌اسارت درآمدن نیروهای داعش را به ‌تصویر می‌کشد.

محمد الجابری مسئول جوان بخش فرهنگ و هنر حشد الشعبی این اکران ها را شروع کارمی داند و می گوید: با توجه به استقبال خوب مخاطبان، کار اکران در هفته های آینده با پوشش تبلیغاتی مناسبی در سطح بغداد ادامه پیدا می کند.

گفتنی است پیش از این نیز مستند بدون مرز به کارگردانی حمید عبدالله زاده درباره زندگی شهید حسن شاطری در بغداد اکران شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.