دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

ساخت موسیقی «اقوام ایران» آغاز شد

مستند داستانی «اقوام ایران»

سینماپرس: با پایان تصویربرداری مستند داستانی «اقوام ایران» به کارگردانی سید ابوالفضل موسوی، کار ساخت موسیقی‌ این مجموعه آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، سید ابوالفضل موسوی تهیه‌کننده و کارگردان این مستند داستانی در مورد این اثر که برای پخش در ایام نوروز سال ۹۸ آماده می شود گفت: ساخت این مستند به سفارش سیما فیلم از ۱۷ ماه گذشته شروع شده اما مراحل تحقیق جهت ساخت این مستند داستانی را از سه سال گذشته شخصاً شروع کردم که با وقفه‌های روبه رو شد. با پایان تصویربرداری این اثر پس از چندین ماه کار در استان‌های مختلف کشور، ساخت موسیقی آن توسط مجتبی تیموری شروع شد.

وی افزود: تدوین این مستند داستانی هم‌زمان با ضبط کار نیز توسط بنده و چند تیم دیگر به‌طور موازی انجام شد تا برای پخش در ایام نوروز سال ۹۸ آماده شود.
این تهیه‌کننده، مستند «اقوام ایران» را ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای عنوان کرد و افزود:« شبکه پخش این مستند هنوز قطعی نشده اما احتمالاً ازشبکه یک ویا سه پخش می‌شود.»
این کارگردان ،داستان این مستند را در ارتباط با خانواده‌ای دانست که به نقاط مختلف ایران سفر می‌کنند و از طریق راههای صعب‌العبور با قوم‌های مختلف ایرانی آشنا می‌شوند و تاکید کرد: تاکنون قسمت‌های مربوط به قوم‌های بلوچ، لرهای بختیاری، ترک های آذری و گیلک‌ها ساخته‌شده و در نظر داریم در چند قسمت باقی‌مانده نیز به اقوام‌ کرد، بندری‌ و عرب‌ بپردازیم.
سایر عوامل مستند «اقوام ایران» عبارتند از؛ علی اکبر اسفندیاری سرمایه‌گذار، سید حسن موسوی نظر مشاور تهیه، علی دلپیشه نویسنده، سید محمد رضا سجادیان مدیر تصویربرداری، ملیحه سادات میر محمدی، سید محمد صدرا موسوی نظر، ملیکا سادات موسوی نظر، سید ابوالفضل موسوی نظر: راوی، سید محمدرضا سجادیان، فرشاد خدایی، سید ابوالفضل موسوی نظر: تدوین، محمد زمان ثانی، مهدی جوادی مقدم: صدابرداران، سید محمدرضا سجادیان اصلاح رنگ، محمد زمان ثانی صداگذار.
پیش‌ازاین مستند «ایران‌گرد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جواد قرایی به سفارش سیما فیلم تولید شد و با پخش در ایام نوروز سال ۹۷ مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.